Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: hästar
Läst 1415 ggr
medde
0

Återigen. Häst knivskuren..

Nu har det återigen hänt att en häst blivit knivskuren. I veckan tog tv:e programmet Efterlyst upp fallen med dom nu tre stycken hästarna som bliv knivskurna. Nu har det hänt igen i Örkeljunga på Stuteri Håleryd. En ettårs märr som var ute på bete blev attackerad och skuren. Det här skedde under slutet av förra veckan. Stoet skars i könsdelarna och gärningsmannen har även skurit ut slida och anus och har troligtvis tagit med sin dessa kroppsdelar.  Men vad är det för sjuk person som gör dom här tilltagen? Där här sjukt och rent av riktigt sjuk agerande..

Länk 1

Länk 2

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[randi]1
0

Blir totalt vansinnig, när jag läser och hör om sådant här. En sådan människa, har absolut inte ute i samhället att göra.

För inte så länge sedan var det två ston, som blev skurna i Lund.

medde
0

Instämmer Randi. Det är är så sjukt. Perverst är inte det enda ordet jag har i min skalle.

[JeanetteK]
0

Man blir ju alldeles mörkrädd när man läser sånt.😕Otroligt obehagligt.

lailaj
0

Herregud va sjukt.Men hur ska vi skydda våra hästar/åsnor i hagen?

medde
0

#4 Bra fråga hur? Ska man ta in sin hästar över natten och låsa dörren. Ska man gå skift i hagen under natten så hästarna får vara ute? Vad det än är så är det så svårt, och inte så lätt att få det att fungera tror jag, Har en gärningsman bestämt en sak så gör det. Dom väntar in sin tid och agerar allra minst en människa gör sker som detta, det är för mig en sjuk person och dom tänker inte ofta helt rätt.

En ny artikel som publicerats i dag. Länk

lailaj
0

tror ändå att det är bättre att ha dom ute,i boxen har dom ju ingen möjlighet att komma undan alls.Det kommer aldrig gå och skydda sig helt mot så här sjuka människor.

medde
0

#6 Visst ska hästarna få vara ute, det är lite så jag menade det går inte att få ihop något klokt. Utan att djuren blir lidande och det går inte att skydda sig till hundra.

lailaj
0

Jag tänkte på nätterna,för jag vet hästägare som tar in dom i stallet på nätterna för rädsla att dom ska bli skadade men tror det är bättre att ha dom ute ändå.

medde
0

#8 Instämmer, Klart dom ska få vara ute, det är ju den bästa tiden för hästarna.

[randi]1
0

Oftast innan angreppet händer, så har "våldsmannen" kollat, och sett vilka rutiner man har. Det är därför, som man inte skall gå till hästarna samma tid varje dag, utan gå vid olika tider.