Galen tupp
Idag när jag var ute hon hönsen, och stod med ryggen mot dem, så kände jag en väldig smärta mot mitt ena ben, och samtidigt när smärtan kom, så kacklade det till. När jag vände mig om,så stod Agaton bakom mig. Han gick iväg, och när jag vände mig om, hände samma sak igen. Han har även blivit dum mot kycklingmamman, som han inte varit förut. Så tyvärr, kommer han att hamna i frysen.
Ojdå, vad synd att höra! Du vet ingenting som kan ha gjort att han gjorde så?
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Trist,, Men är helt med på att du agerar som du gör..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Tråkigt. Har hört flera såna berättelser att tuppar blir aggressiva. Inte kul om han är dum mot hönan. Och inte skönt på benen såklart! 😉
Min lilla dvärg tupp har också blivit helt tokig.Min ank hona ligger på ägg och så fort hon går iväg för att äta springer han dit och hackar sönder äggen!!Förra sommaren dog många Ällingar på ett mystiskt sätt,tror att han var i farten redan då och hackade ihjäl dom.Får skilja dom åt men det är svårt när dom är ute för dom går lösa på gården och han hackar ankorna med.
Vi hade en tupp för några år sedan som attackera mig och han var STOR! Jag vart typ rädd för att gå in där… Men en dag när far gick ut så låg han död under pinnarna! Han var inte gammal men det vart väll något fel i huvudet på honom!
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
#4 Jobbigt.. Förstår att det är svårt att separera dom när de är ute allihop.
#5 Aggressiva tuppar är inte att leka med! Förstår att du var rädd.
Nu är jag ju inte som alla andra😃, jag blev inte rädd för honom, utan fruktansvärt arg på honom. Så han fick sig en åtutning. Mannen som skulle komma och slakta honom i dag, fick förhinder, men jag kan säga att tuppen håller sig på långt avstånd från mig. Men som slaktaren sa, man vet inte hur eller när det händer igen.
#6 nee, han var lika hög som mig när jag satt på huk och det var då han anföll mig, eller det börja med att jag höll på med hönsen, en vart lite rädd o kackla! Efter det gick han åt mig och när man är 12-13 år så blir man ganska liv rädd!
#7 Aaa, bäst å ta bort dem, även om du inte blir rädd så kan han ju flyga på andra och det är inge trevilgt!
Tycker det är synd med aggressiva tuppar. De skyddar bara sin flock, men otroligt synd att behöva avliva.
#9 men när tuppen skyddar sin flock från en flockmedlem8(personen) så är det inte rätt! Och man ska kunna hålla på med hönsen utan att få stora märken och vara rädd för att bli på hoppad!
#10 Ja då, men samtidigt så tycker jag (som den otroligt känsliga djurvän jag är) att det inte heller är rätt att avliva :)
#10 Nej, jag vet jag tycker heller inte om när vi får ta bort dem och så! Men ibland har man inga val :(
#12 Nej, det är väldigt synd tycker jag! Är de aggressiva är det ju ingen idé att omplacera direkt :/ Vi omplacerar våra tuppar om de blir för många - men om någon skulle vara aggressiv så skulle det nog vara det enda valet tyvärr!