(K) Ull
Jag tänkte bara slänga ut en fråga här om det finns någon fårägare som inte använder sin Ull själv och som kan tänka sig att sälja lite till mig.
Om det inte finns någon här, kan du ju alltid leta upp någon fårfarmar, som är villig att ge dig ullen, för en billig peng. Lycka till.
Säger som Randi. Hoppas du hittar någon men en god ide är att söka bland fårfarmare,
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vad ska du ha ullen till och var finns du?? Mina får är blandras - texel och finull - så ullen är inte lika lätthanterlig som ren finull om du t ex ska spinna eller tova. Jag har dock lyckats 🙂
Jag har fem får så jag har inte mycket Ull, men tiden räcker inte riktigt till för att ta hand om den så som jag skulle vilja. Själv bor jag i Höganäs.
#1 och #2 Jo jag hade hoppats att kunna hitta någon här omkring men det verkar inte som någon av dem jag pratat med säljer Ull.
#3 Jag hade tänkt spinna den, behöver inte så jätte mycket. Jag har alltid köpt färdig tvättad och klar Ull men nu tänkte jag att jag faktiskt ville prova att göra allt själv för en gångs skull.
Jag bor utanför Skövde.
#4 Då tror jag inte att min Ull är riktigt vad du vill ha. Den är rätt svårhanterlig, även om jag som sagt lyckats att spinna av den. Vet inte hur långt det är till Skövde från Höganäs - jag och geografi… Hör av dig om du inte hittar någon annanstans så finns det icke-tvättad svårhanterlig Ull här! 😉