Hönsbytardag etc 20/4 i Väröbacka
https://www.facebook.com/events/402116773207198/
Och inte bara Höns utan mkt andra sorters fjäderfän, marsvin mm.
Dessutom Barnloppis och mat och hantverk. Brukar vara väldigt välbesökt! Och så kan man ju passa på att handla i själva handelsträdgården Åkrabergs Trädgård där det hela befinner sig. 50:- i parkeringsavgift men detta är som ett presentkort som man kan handla för i handelsträdgården.
Slutet av sommaren/början på hösten så brukar det sen komma en Bondens Dag på samma ställe där allt möjligt säljs å byts. Lite uppträdande och tävlingar brukar förläggas dit. Bla har det varit Brukskörning och bruksridningstävling.
Hoppas ni kommer dit och tar med eller tar hem nått nytt kul 🙂
Jag själv har med en rådjursfärgad löpankshane, gröna avelsägg, matägg och vaktelägg. Letar efter mignonägg i silvervilt och aprikos el blå-gult. 🙂
Synd att det är så långt bort, det hade varit kul att komma dit och titta.

Kan säga att d blev en mkt lyckad och välbesökt dag! Hela 2000 besökare dök upp!!! Och många försäljare fanns där med både djur å annat.
Jag själv kom hem m 6 jaktfasansägg, en ny äggkläckare och en "grislampa". Fick sålt en tupp, lite matägg, avelsägg, vaktelägg och bivaxsalva. Å så mkt nya å gamla bekanta man träffade. Så synd att du inte kunde komma randi. Du får helt enkelt boka in semester så den blir runt 10 augusti och dra dit då dom anordnar Bondens Dag. 😉
#2 grattis till alla dina nyinskaffade djur, och blivande😃.
Jag har svårt att åka fölångt bort, jag vill inte lämna djuren ensamma för länge, så jag hoppas att det kommer att vara någon väääldigt nära mig😉.

Vet precis hur det är! Ska försöka hitta någon som kan bo hos oss i sommar så vi kommer på semester en sväng utan att känna panik…