Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: off-tpoic
Läst 1303 ggr
medde
0

OT/ Wow vilken hund.

Lite OT här på sajten. Men vilket klipp min dotter visade mig på en helt makalös hund. Kika in på klippet, vilka hoppa! vilken Fart! Vilken hund! Kika in på klippet och se själva. Tala gärna om vad nu tycker efter ha sett på klippet

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SuperLimm
0

Oj vad häftigt! Vilken härlig hund! Ägaren måste vara väldigt duktig också ju! :D

Mvh Linn

lol girl
0

Hahahaha! Jag började asgarva! 😂 Helt otroligt!

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

medde
0

#1 Absolut! Det måste ligga ett enormt samarbete och tillit mellan hund och förare. Jag blev impad till max,

SuperLimm
0

Jag också! Riktigt häftigt att kunna lära en hund sånt! :)

Mvh Linn

medde
0

#4 Undra hur många timmar som ligger bakom det?

SuperLimm
0

Ja det är nog inte några timmar det!

Mvh Linn

medde
0

Nej det är nog år.Men se resultatet gör att man klart tycker och tänker det måste vara värt vartenda sekund. Hur som så var det en fröjd för ögat att se.

SuperLimm
0

Jaa verkligen! Är riktigt imponerad! en sån sak skulle jag aldrig klara av att lära min hund. Bara det där att stå på en skateboard och hålla balansen så bra är ju imponerande!

Mvh Linn

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är en annan hund, En riktigt riktigt bra hund, Men inte tar den tidigare klipp och hund

Mantissa
0

#0 Det är ingen hund, det måste vara en kortväxt person i en hundkostym😃

medde
0

# 10 Verkligen. Man kan börja undra😉

SuperLimm
0

Vilken underbar hund! :D

Mvh Linn

vallhund
0

Det finns en man i USA som sysslar med hundschower, de flesta hundarna är BC rescues, o vad han har lärt hundarna är helt otroligt, typ med 5 hundar samtidigt, minns tyvärr inte namnet, han har hållit på länge.

Även CCs kan när matte har gipsad fot som inte får stödjas på:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NjEHt2rjA3I

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Cahira
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänkvärt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

vallhund
0

#14 Hur många kan få hundar att prestera som de i länkarna med hjälp av bestraffning?

medde
0

För mig säger det här inte så mycket, då det endast pratats..Visa upp fakta. Okey visst kan det i vissa fall var hundar som far illa i träningen,Så är det i allt som ska tränas. Rötägg finns. Men ser man till det stora hela så klarar sig inte dessa i längden och hundar som tränas positivt är dom kan verkligen visa upp sig med den glädje som görs,

[randi]1
0

😃

Cahira
1

Hon menar inte fara illa i bestraffning, hon menar fara illa kroppsligen. Muskler, leder osv. Tränar man för att få status eller tränar man för hundens skull? Det jag menade med tänkvärt. 

Visst är det imponerande, och visst är hundarna glada! Men är det bra för deras kroppar? Gör man det för sitt ego eller för hundens bästa?

medde
0

#18 Men A och O är dock att ta hand om hunden även  i allt då det gäller träning anser jag som självklart. Jag har själv tävlat bruks och drag med mina hundar. Skidträningen är ju bara en liten runt om det hela. Hela hunden måste vara på topp i sin kropp och muskler annars är det lägga bra att packa ihop och lämna det.  Då är jag med, men jag tycker att du inte får att bra resultat om hunden inte är i rätt skick. 

Jag har jobbat med travhästar och många ser det som otyg, men det är jag van vid och säger att det flesta hästar tas hand om om konstens alla regler. Men även där finns det rötägg, som i allt.

Cahira
0

Jag förstår dig helt och hållet :) Men då hunden hoppar från tak eller bilar eller liknande och man kan riskera att inte fånga hunden eller tappa hunden så kan det gå rätt så illa.. är sånna situationer man ska fråga sig om man gör det för hunden eller ej. Därför jag postade så folk kan få en liten tankeställare innan dom lär in vissa tricks som kan orsaka skador för hunden om det går fel. :) 

Jag började lära in handstand på min dvärgschnauzer. En ras som har stabbig kropp och tunna ben, och hon var väl 7 just då och jag kände att all den vikt på de små benen och lederna var väl kanske inte optimalt i längden då hon inte blir yngre precis så jag avstod från att fortsätta överbelasta. Så jag tänkte. :)

vallhund
0

#18 du kanske skulle lyssna om det hon säger?

Vad hon i övrigt säger är mycket bra o självklart, eller borde vara det.

Cahira
0

Det exemplet på att tvinga en hund att sitta i rätt position eller liknande är mer ett "lyssna på din hund, det kan vara allvarligt", eller så som jag tolkar det. Kikopup är sjukt duktig hundtränare.