Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettgårdar
Läst 1028 ggr
medde
0

Eldsvåda i ladugård

En eldsvåda bröt vid femtiden på torsdagsmorgonen ut i en ladugård 2 drygt en mil norr om Kalmar" Enl Expresen

Det ska finnas över 70 djur i byggnaden. Enl upgift ska man ha lyckas rädda cirka 30 djur.

Otäckt då det händer..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[JeanetteK]
1

Vilken mardröm… fy.

medde
1

Fruktansvärt! Rena mardrömmen rent ut sagt..

[randi]1
1

Gråter

medde
0

Instämmer Randi.

[Luppa]
1

Fruktansvärt Gråter

Fridaaaa
0

Hemskt :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
0

En mardröm, man var alltis orolig då man hade stall och hästarna..

[TheoA]
0

Läskigt är det verkligen. Usch ja. tänk om vår lagård skulle börja brinna, vilken mardröm. 130 djur skulle kunna dö. Rynkar på näsan

Våra nya grannar, hade stallet som brann upp när en brinnade buss stannade utanför, har för mig att det var ganska mycket i tidningarna just då. Dom bråkar fortfarande med försäkringsbolaget och bussbolaget… 
Vi har också anteckningar som det står att på 1700-talet brann ladugården här ner, det beskrevs som en jättebrand och flera djur dog. Socknens största lagård brann ner i början på 1900-talet, fast det var pågrund av åska, kyrktornet brann ner samma natt.

[TheoA]
0

Ganska vanligt är också att djuren springer tillbaka in i lagården, dem är ju rädda och vill in i säkerheten… Läskigt det också.

tlover
0

där vet vi inte riktigt hur vi skulle göra, våra kaninburar står upp efter lagårdsväggen, skulle det börja brinna skulle vi ju kunna "ösa ut" dom men då skulle dom springa under lagårn. en balja eller så skulle antagligen vara för klumpig. Jag funderar på om man kan göra en "korg" av kompostgaller och ösa dom i den, fast den är ju fortfarande klumpig ("tusen" kaninungar är ju inte hemskt jämfört med plågsam död så)

brand är verkligen min värsta mardröm här, brandkåren skulle ju inte hinna hit på minst ½ timme tex så det som börjar brinna går ju inte att rädda om inte man har sån tur som min pappa hade när han var påväg till lagårn och såg eld flamma upp. eftersom brandsläckare m.m. finns till hands så hann han släcka den elden men kollar man inte på lagårn då den börjar brinna så hinns ju inte det med.

l'm back