Vilken hönsras gillar du bäst?
vilken ras tycker ni bäst om?
Skånsk Blommehöna 
MES :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Av just de raserna måste jag välja Silkes, en ras jag inte kunde med alls förut men sedan sonen kläckte fram 3 stycken har de växt i mina ögon.
Får jag välja mellan alla raser blir det utan tvekan Serama :)
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Jag valde de söta små Silkeshönsen av dessa raser, men det var tydligen FEL:P
#4 Nej inte var det väl fel=)
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#6 Det stod så:)
Brahma, Plymouth Rock, Hedemorahöna, Dvärgkochin - men eftersom ingen av dem fanns med valde jag Kochin (som jag aldrig har haft…). Har haft Brun leghorn, men det var ingen favorit (fast vackra tuppar).
Av ovan nämnda har jag bara en viss erfarenhet av dvärgkochin o de har vi bara haft i några månader. Iaf verkar de vara lunga o fina djur, väldigt vackra i mitt tycke. Däremot gör de otroligt befjädrade benen mig lite nervös…om de får kalkben!
Har brahmor som är hur coola som helst o ett gäng faveroll-kycklingar, de sistnämnda har verkligen fångat mitt hjärta, trots att de inte blir särskilt fina som vuxna i mitt tycke.
Därtill har jag ett gäng islänningar o de är helhäftiga. Helt klart mer nervösa än de stora men vackra, personliga o egensinniga! :)
#9 Islänngar låt spännande,Har du några bilder? Vore så kul att få se.
Oj vad svår fråga! Jag tycker mest om wyandotte och öländsk dvärg. :)
Naturligtvis väljer jag Kochin (dvärg)
Av alternativen valde jag Isbar. Men favoriterna är MES stor och dvärg sen blir det Hedemora 😍När vi köper gård om några år blir det MES och Hedemora vi kommer att ha.
Jag gillar hedemorahöns och dvärgkochin bäst:) Skulle även vilja ha någon grönvärpare i framtiden.
Jag gillar Gammalsvensk dvärghöna!😃
Vad är MES?
Moderna engelska stridshöns.🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#16 Vi har på sajten en toppenfin artikel om rasen som dermot skrivit. Kika gärna in på den och se både fina biler och text