Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettfjäderfä
Läst 4583 ggr
[mansolsson57]
0

Vilken hönsras gillar du bäst?

vilken ras tycker ni bäst om?

Fridaaaa
0

Av dessa väljer jag Isbar.
Annarshar jag fler favoriter:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ikna
0
dermot
0

MES :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

LisenN
0

Av just de raserna måste jag välja Silkes, en ras jag inte kunde med alls förut men sedan sonen kläckte fram 3 stycken har de växt i mina ögon.

Får jag välja mellan alla raser blir det utan tvekan Serama :)

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Mantissa
0

Jag valde de söta små Silkeshönsen av dessa raser, men det var tydligen FEL:P

medde
0

#4 Nej inte var det väl fel=)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mantissa
1

#6 Det stod så:)

MegN
0

Brahma, Plymouth Rock, Hedemorahöna, Dvärgkochin - men eftersom ingen av dem fanns med valde jag Kochin (som jag aldrig har haft…). Har haft Brun leghorn, men det var ingen favorit (fast vackra tuppar).

MaMaMade
0

Av ovan nämnda har jag bara en viss erfarenhet av dvärgkochin o de har vi bara haft i några månader. Iaf verkar de vara lunga o fina djur, väldigt vackra i mitt tycke. Däremot gör de otroligt befjädrade benen mig lite nervös…om de får kalkben!

Har brahmor som är hur coola som helst o ett gäng faveroll-kycklingar, de sistnämnda har verkligen fångat mitt hjärta, trots att de inte blir särskilt fina som vuxna i mitt tycke.

Därtill har jag ett gäng islänningar o de är helhäftiga. Helt klart mer nervösa än de stora men vackra, personliga o egensinniga! :)

medde
0

#9 Islänngar låt spännande,Har du några bilder? Vore så kul att få se.

[CruellaDeVil]
0

Oj vad svår fråga! Jag tycker mest om wyandotte och öländsk dvärg. :)

[randi]1
0

Naturligtvis väljer jag Kochin (dvärg)Kyss

Picasso
1

Av alternativen valde jag Isbar. Men favoriterna är MES stor och dvärg sen blir det Hedemora 😍När vi köper gård om några år blir det MES och Hedemora vi kommer att ha.

zoolatri
0

Jag gillar hedemorahöns och dvärgkochin bäst:) Skulle även vilja ha någon grönvärpare i framtiden.

Fillixa
0

Jag gillar Gammalsvensk dvärghöna!😃

tjolahoppsansaaa
0

Vad är MES?

VildaVittra
0

Moderna engelska stridshöns.🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

medde
0

#16 Vi har på sajten en toppenfin artikel om rasen som dermot skrivit.  Kika gärna in på den och se både fina biler och text

Klicka här