Är era djur vänner?
Ni som har olika sorters djur - funkar de tillsammans? Jag tycker att det är otroligt roligt att se den vänskap som faktiskt uppstår.
Min hund Zero älskar allt och alla. Helst gillar han katterna och dom gillar honom, framför allt den ena, och de verkligen gosar med varandra. Han gillar även fåren och vill gärna leka och gosa. De är inte riktigt lika förtjusta i honom dock! 
Den ena kaninen är jättebra kompis med Zero. Den andra ignorerar honom totalt.
Däremot är han jätterädd för ankorna, helst för hanen Knatte. Knatte går ofta fram och väser på Zero och ger honom ett och annat tjuvnyp, så Zero håller sig på avstånd.
Katterna är inte särskilt intresserade av de andra djuren. De brukar följa med in till fåren och in till hönsen, men de är mest med oss.
Hönsen är mycket nyfikna på ankorna. Det är bara tuppen Toppen som inte är så imponerad.
Grisarna bryr sig inte så mycket om de andra djuren. De tycker att Zero är rätt jobbig som ska slickas i öronen när de vill gå in och sova. Däremot låter de ankorna gå före in i stallet om det blir kö! 
Hur funkar det hos er??
Våran hund är snäll mot djuren. Kan bli busig mot dem trots att hon är 5 år gammal nu hehe men de är vana vid henne. Lägger hon sig i hönshuset springer hönsen över henne. De är orädda för henne så länge hon inte jagar dem haha :D
Hönsen är och kollar läget hos kaninerna när de är i hagen hihi kaninerna brukar vara nyfikna på dem när de går utanför och pickar haha :D
Mina marsvin bryr sig inte så mycket heller.
Inte katterna heller.
Lämnar aldrig utan uppsikt mer än katterna & hunden tillsammans.
Men de är vänner så länge vi är med i alla fall :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mysigt! 
Nej, jag lämnar inte heller utan uppsikt mer än katter och hund. Jo, hunden och ankorna eftersom de är överallt och han är rädd för dom! 
Jag tycker att det är fascinerande att det kan uppstå vänskap mellan såna som egentligen borde vara rovdjur/bytesdjur. Vi tog hand om en liten kajunge i somras. Vi var oroliga att katterna eller hunden skulle ta honom, men de lät honom vara!
#2 Ja visst är det härligt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har bara hunden, katterna och dvärgkaninen ihop. Getterna och hästarna får inte hunden vara med, för man vet aldrig, onödigt att utsätta någon för problem. Hönsen kollar gärna Buster (hunden) varje dag att allt är okej.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hundarna hemma har sina bråk tyvärr, det är dotter som numera gårna vill sätta sin mamma på plats. Så det händer tussarna ryker och en del omplåstring sker, Men brorsan bråkar inte med någon alls. Ormarna är "vänner" inga bråk i deras hem. Dom andra djuren funkar bra..
Men då vi talar om vänskap djur mellan så måste jag visa min dotters gudmors härliga klipp, det är en skata som dom räddade och det hela slutade med att han var en med alla shelties på gården.
En gång då jag var där och fikade så passade Skatan Klas på att mula ner kakor i min gympadojjor. Skorna var på foten men det hindrade inte Klas
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hahahah, vilken rolig film du lagt upp. Ja, det mest underliga kan hända inom djurens värld
.
#6 Klas var verkligen en kul fågel att göra bekantskap med.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hur söt som helst!