Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: off-tpoic
Läst 924 ggr
Lavèn
0

Media om lantbruket!

Alla har väll hört om att mjölk bönderna är så hemska sopm tar kalvarnaq från kon på en gång, djuren får inte vara uten på vintern!

Alla bönder har det lika dant som den där som djuren inte har det så bra på sin gård!

Ta tex djurensrätt de anklaga bönder för saker de inte har gjort, peta Gör allt värre än vad de är.

De försökte tvinga ett band som hette något med petshop byta namn för de var imot djuraffär.

Klart vissa gårdar är dåliga men många har ju djuren bra på!

Vad tycker ni om medians syn på lantbruket?

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

[randi]1
2

Ja, de tar kalvarna och sätter dem i en kalvbox (dock gör inte alla detta), men glöm inte att de fått i sig råmjölken först. Alla bönder är naturligtvis inte lika dåliga, det finns både bra och dåliga, men så är det ju överallt.

Personligen tycker jag att djurensrätt, ja djurrättsaktivister, får väldigt stora rubriker. Hur dessa kan kalla sig djurvänner, det går över mitt förstånd, Tex släppa ut en massa minkar, som inte kan klara sig själva, utan går en plågsam död till mötes, det är inga djur vänner för mig.

Tycker att medias syn är ganska bra, men det skulle vara lite mera om böndernas arbete med djuren, som gör att det går att sälja våra inhemska produkter bättre.

AnnaFagerell
1

Jag tycker inte media är så dåliga faktiskt. Det är läsarens egna, inbillade syn som ändras i artikeln som jag ogillar.

Ja kalvarna går oftast som mest tre dagar med sin mor. Sen vill ju konsumenten ha mjölken på bordet! ?!  Fungerar inte riktigt om kalven dricker den…

tittar man på köttsidan så går ju kalvarna kvar hos sina mödrar… men här blir de istället kött av kalvarna längre fram =) men mjölk från sin mor har de fått…

Jag blev kontaktad av djurvänner som ville ha mina kattungar… när det var dax för leverans hade de köpt illrar istället och sket i katterna… Vore kanske bättre avliva de 12 v gamla än som nyfödda?

En granne till mig hade Höns som blev skadade, inte ihjälbitna utan "bara" avhuggna nackar precis så att de ändå levde, av minkar som blev utsläppta. Dessa djur vet inte hur de ska klara sig i det vilda då de är skötta av djurägaren hela sitt liv. Så de skadar men dödar ej för de vet inte hur. Innan de hungrat ihjäl! Verkligen humant!

Medarbetare på djurskydd.ifokus