Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettoff-tpoic
Läst 1263 ggr
Mantissa
0

Namnförslag?

Jag har länge haft i planerna på att starta en egen verksamhet så småningom. Ligger fortfarande inte i startgroparna, men jag närmar mig sakta men säkert:) Men när det gäller ett namn på verksamheten är jag lost. Vill nämligen inte ha ett namn som speglar platsen då jag vill vara flyttbar om jag växer ur den gård jag bor på nu (man kan ju hoppas:P)
Affärsiden kommer vara gårdsbesök/bo på lantgård, turridning (åsnor) mm med fokus på natur och kultur och jag vill att namnet ska spegla detta.

medde
0

Oj klurigt, Måste fundera

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mantissa
0

Ja, det är ju verkligen jättesvårt. Har funderat runt det från och till i ett par år och är inget närmare. Andra är riktiga idesprutor och väljer mellan 7-8 skitbra förslag till sina ställen :)

740tjejen
0

Har du nått smeknamn du blir kallad vid, kanske kan inhysa det i företagsnmanet så det låter bra. Eller namnet på ditt favoritdjur om det inte är för svårstavat :)

Mantissa
0

Inget smeknamn tyvärr.
Det djur jag förknippas mest med är ju åsnor eftersom det inte är jättevanligt och jag har 5 stycken. Favoritdjuret( som jag hoppas skaffa inom några år i alla fall) är opossum, eller pungråtta som är det svenska namnet. Kanske inte det bästa namnet typ "pungråttans lantgård" Haha:)

740tjejen
0

hehe ja tyckte faktiskt de va rätt charmigt. :) och ett ställe jag hade blivit nyfiken på.

För det låter ju mer spännande med pungråttans lantgård än Tinas´s lantställe. :)

medde
0

Lite nyfiken hur det går med namnet.

Mantissa
0

Inget närmare ännu..

medde
0

Hmm, ska fundera lite.