Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: gårdar
Läst 1281 ggr
medde
0

34 kor döda. Drunknade i gödsel

Återigen har det uppdagats ett hemskt fall där djur fått sätta livet till. PÅ en gård i södra Dalarna hittades 34 kor och kalvar som druknat i sin egen gödsel. Det var minst 75 centimeter djup  av gödslet, och i detta har man funnit minst 34 djur.

Länk till artikel i press.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Grodan
0

Men gaaaaaaaaaaaaaaaaaah, vilken jäkla hemsk död. Stackars djur.

Jag har tyvärr sett kalvar i säkert liknande antal cm gödsel i små boxar… för många många år sedan… även Höns som hade det mkt dåligt… efter det kunde jag inte äta kött och har sedan dess inte gjort det…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[_annaH]
0

Nä fy va hemskt Rynkar på näsan

[Joar]
0

Man ååååhhh vilken typ. Hoppas ägaren får ett HÅRT straff för detta.

ivanhoe81
0

fy fan vad hemskt, min morbror berättade att en av grannarna till morfars gamla hem hade köpt en häst helt plötsligt försvann hästen efter ett tag så åkte polisen dit pga en anonymn anmälan och inne i stallet fanns hästen liggandes på sin egna skit den fick inte plats att stå upp utan att slå i taket jag är ju uppväxt med lantdjur och grisuppfödning men vi lät inte det bli så mycket skit utan vi mockade där minst 2 gånger om dagen, skulle aldrig klara av att missköta ett djur såpass mycket som att låta dem ligga i sin egna skit

medde
0

Mycket tråkigt då detta händer, och att det inte är första gången detta händer och inte är det sista gången,,,

[TheoA]
0

Hemskt, stackars djur.
Nu har dem uppdaterat, 48 djur har hittats dränkta.

Länk

annika85
0

Fruktansvärt, jag blir alltid lika ledsen när det inträffar sådant här där djur lider eller avlider till följd av felande människor.

Något som jag dock tycker är viktigt att komma ihåg, innan man kräver personens ifråga huvud på ett fat, är att i situationer som denna så är det sällan enbart djuren som lider.

I många fall av vanvård som detta så är det inte till följd av elakhet som djurägaren missköter sina djur. Det kanske helt enkelt handlar om en djupt deprimerad människa, psykiskt nedgången, eller en person som på grund av olika omständigheter inte klarar av att ta hand om sina djur.

Naturligtvis är inte detta acceptabelt, hur det nu än ligger till, men det är väldigt enkelt att sitta och döma andra utifrån en tidningsartikel när man i själva verket inte har alla fakta.

Anledningen till att relativt många utav de personer i fall som detta, undkommer allvarligare straff, är att många är just sjuka och därför inte kan dömas som en frisk persom skulle kunnat.

Hur det nu än ligger till just i detta fallat, så är det tragiskt, både för djur och människor.

MVH

medde
0

Visst är det ligger oftas en tragedi bakom det hela, I  d eflesta fallen tror jag att dte är så, Men enl dom som kom till gården var stanken helt otrolig och man undrade varför ingen slagit larm då det var en lång gående av ruttna djur som som stank

Det är just detta som förvånar mig grannar och omgivning, var är dom? Gården kan inte alltid ligga undan som ingen varken ser eller hör..