Stygg myskhanne
Jag tänkte dela med mig en tanke och fundering jag har.
Jag har en liten grupp brahma och två myskankor. På kvällar och så är dom tillsammans i sin hönsgård inne.
Min myskhanne kan vara väldigt vresig och arg mot brahmorna, särskilt tuppen, vilken är för snäll för att säga emot utan springer bara undan när han ska jaga efter honom. Han är så här mest hela tiden kan jag tycka, även när de går lösa så ska han ibland gå efter och jaga. Det har varit så här i typ ett år skulle jag tro. Får han tag på någon så ska han nypas och hålla fast den.
Min mamma tror att det har att göra med myskhannens revir instinkt, jag har ingen aning.
Själva tuppen tror jag överlever denna hetsjakt men det gör mig så ledsen och uppriven att se min älskade tupp bli jagad på detta vis och så blir jag så arg på myskhanen.
Och på andra sidan så vill jag inte göra mig av med myskhanen för han och honan är ett sådant bra par.
Just nu har jag inget byggt så att de kan vara isär instängda.
Vad tycker ni och vad tror ni? Är det kanske bäst att bygga en egen hörna åt ankorna? Varför tror ni att myskhanen beter sig som han gör.
Tack :)
Carpe diem!
Min erfarenhet är att drakarna behöver mer än en hona för att fungera optimalt med andra djur och människor runt omkring.
Om det är ett tänkbart alternativ råder jag dig att testa med att skaffa en till tjej till honom så han får mer att göra 
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Aha det var intressant att höra, får fundera på det :)
Carpe diem!