Bonde söker..
Kollade ni på tv4? Vad tyckte ni?
Jag är SÅ avundsjuk på alla som har kameler. Hade gubben på öland varit 20-40 år yngre då jävlar :D
Kollade, nja si så där, Men så är det väl nästan alltid i början på att innan man kommer "in i " i det hela. I sommars var på Öland och vi passade på att åka in där Bengt håller till med sin Kameler och alla andra djur. Med blandade känslor, visst tycke dotter det var kul att se djuren,. Men lite för mycket "äffär" av det hela och kamelridningen.
Först kostade det en del, men det är väl helt okey. Men till en början så var dom alla ca 40 min sena,turen skulle vara runt en hage.. Men det gick i raketfart rakt upp och snabbat som tusen ner, till nästa som väntade.. Så det blev kanske maximum på kamelen 3 till 4 min.. Så det var en ledsen dotter,, Men men,,Många turen och folk som väntar.,,
Men kamelerna hade underbara hagar att traska runt i..
Länk till Ormöga
Men nu for jag iväg på Ot.
Ska bli kul att se vilka som blir dom utvalda. Vilka tror du?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Förstår mig inte på sådana där program. Det handlar ju om privata angelägenheter. Tycker man sjunkit lågt när sådant släpps fritt
Men det har snart blivit en vana att se männiksor lämna ut sina liv i Tv. Gäller väl även på nätet och även här inne kan människor lägga ut sina hela privta liv.
Fattar inte att man kan
Men vi flickor kanse gillar att titta
Ja skvaller och skandaler. Fy Leffe
Exakt
Vi kunde inte se vi var borta och hade ingen tv …
#5 Ja ni tonårsflickor
gillar sådana program på tv. Jag är som Leffe, sådant är inget att se. 
Visst är det fånigt på ett sätt, men samtidigt har det något som gör att man tittar, Flera av bönderna ser bra ut och verkar bra människor, så man undrar varför dom är med, för inte ser jag det som ett problem att dom skulle kunna hitta kärleken i livet utanför tv
Jo det är ju ett sätt att få tittare till tv kanalen.
Visst är det så, men att få alla bönder att ställa upp. vad jag förstår så är det ju många som söker sig till programet.

..plus att det är sådär härligt när skämskudden får komma fram :P
Men faktist, alla bönder jag känner här uppe följer programmen slaviskt sen järvsöbonden var här. Så gubbarna kan falla för skvallret också:)
Själv tycker jag det roligaste är att se alla "stadsborna" bli skitiga under naglarna
#14 En del passar inte att söka till programet,Men visst är det lite kul
Mycket i sådana program är ju styrda av TV-bolaget, hur dom ska bete sig och säga. Visste finns många som borde inte ha sökt till programet.

Får väll lägga visst av ansvaret på böderna också. Kanske man ska välja lite mer med hjärnan än eh ögonen..
Ligger lite i det också, för inte man vara så säker att dte är rätt erson man funnit på så ´kort tid, samt hur mycket är ett "spel" då kamera team osv är runt om benen..
Är nog inte det lättaste att vara med, TV-bolaget kommer med ett antal foton och säger -här välj ut några som ska va med. Väldigt svårt att veta hur någon är på foto eller en text.
Mycket sant.
Men en del bönder verkar vara riktiga charmtroll och man undrar varför dom sökt till programmet.
Vem vill inte va med i tv
. Nej men jag tror många tycker det är en kul idé. Kan ju va så att man inte hinner hänga på krogen, nätet, eller liknande för att hitta någon. Blir väl lite reklam med för gården man har.
Jo med det kan slå både på gott och ont.. Tror jag i alla fall. Hur många vet om bonden från förra omgången nu, och hans ekonomiska problem, inte så kul skulle jag tro.
Tittar inte på det. Inga gobitar med ändå ;) (alla är förgamla för mig plus inte snygga hihi) Men digger gubben med kamelerna :P
Har ju dock min "man" så ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#23 Hade det varit snygga tjejer med hade jag nog tittat
.
#24 Haha ;)
#23 men visst är det lite så, är det en snygging så vill man ju kika
Man är ju inte mer än människa
#26 Precis ;) hihi Vet ju att min pojkvän kan kolla till om det är en snygg tjej någonstanns, nog naturlig :P
#27 Fullt naturligt. Men är det även en "kokosnöt" med så kan man titta även av den anledningen
#28 Hehe precis ;) Han pelle (Pär-Ola) som var med förra året, är ifrån mina hemtrakter ursprungligen ;)
Mycket killsnack nu flickor
. Vad har denna bonde för djur på gården för oss som inte har sätt programet.
#30 Pelle? Som var med förra året? Hästar :)
Såg inte förra året, undviker dessa typer av program på burken.
#32 Jag såg bara lite i början, tröttnade ganska snabbt hehe :) Minns knappt ens vilka dem andra var:P Kommer inte titta på denna säsongen heller:P

Jag kommer sitta som klistrad och dräggla…
över kamerlerna altså..
Min kusin var en av bönderna som sökte för några år sedan. Hon blev anmäld av kompisar och när tv4 ringde upp tänkte hon "varför inte!":) Men hon hittade inte den rätta:P Sedan sa hon att mycket av det som visades i tv var uppstyrt av filmteamet, tyvärr, men det blir väl bättre tv så.
Jag kollade det året kusinen var med, annars är jag dålig på att följa programmet. Håller med Leffe om att det känns väldigt privat att titta på folks kärleksliv…

Jag försökte mitt bästa att övertala min mamma att skriva in till kamelbonden. Övervägde att skriva åt henne i smyg, men misstänker att jag nog inte skulle bli överbjuden något mer på middag i så fall :S
Dom såg hemska ut
då gillar jag alpacka bättre som e mysigare.
#38 Haha håller med! :D

Fantastiska djur! *en vacker dag*
Jag tror gubbens kameler kommer att få flest brev..
#41 Det har du nog helt rätt i. Hoppas gubben läser de för dem bara
Han kan säkert kamelspråk så det är nog ingen fara :)
Kan säga han avra ganska högröstad till dom då vi där där, kanske dom är snudd på döva,,
#45 Eller så är dem väldigt gamla, han kanske har fixat hörapparater till kamelerna nu .. :P