Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etiketterfårgetter
Läst 2071 ggr
LisenN
1

Måste få visa min Bonus!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte en ung get som gav mig en present, dagen efter min födelsedag födde hon en liten bock. Jag hade ingen aning om att hon var dräktig men tack o lov gick allt bra trots hennes ringa ålder.

Döpte honom till Bonus Skrattande

Nu är han 14 månader och sååå söt, håller ni inte med om det?

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

medde
0

Men vilken ljuvlig Bonus! Helt underbarTungan ute

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
0

Tycker Bonus är ett bra namn ;)

Så himla söt!:=D
Gillar Getter men kommer aldrig skaffa några:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jimmy.L]
0

Söt rackare där!

medde
0

Instämmer med er ovan. Fastande så för namnet.. BonusGlad

[TheoA]
1

Så fin, precis som alla Getter :3

Men var är EU-örhänget?

Leffe
0

EU-örhänget kommer nog eller, jag kan inte reglerna, sitter det aöötid på vänster öra? Kan det inte sitta på höger öra?

medde
0

Kikade lite snabbt men är inte säker hur gammalt detta är, Men det finnes att läsa så här"

. Märkning

Du som föder upp får eller Getter ska se till att de är märkta med en godkänd bricka i varje öra senast när de lämnar gården. Djuren ska vara märkta med födelsegårdens produktionsplatsnummer. Även du som tar emot får eller Getter är skyldig att försäkra dig om att djuren är märkta på detta sätt.

Får eller Getter som skickas från födelsegården direkt till slakt behöver bara vara märkta med en öronbricka.

Leffe
0
LisenN
0

Ni är observanta Flört Han är omärkt. Jag har varit i kontakt med jordbruksverket och frågat vad som händer om jag håller honom omärkt, ingenting blev svaret. Jag har bara 3 Getter och får inget gårdstöd, annars är det det som ryker om man inte sköter märkningen.

Jag hörde även om chipmärkning för det skulle jag absolut kunna tänka mig men det finns inga chip godkända för Getter så…

Jag tycker det gränsar till djurplågeri att märka, först själva märkningen och sedan eventuella infektioner. + att det finns risk att de fastnar med märkena/får dem urslitna av andra Getter.

För mig finns alltså ingen mening att sätta örhängen på honom.

Han tackar för alla fina ord Glad

LisenN
0

#8 Ett öra räcker om de går till slakt innan de fyller 1 år.

Leffe
0

Hur som helst så verkar din Bonus vara mysig och måste ju ha varit en glad överraskning

medde
0

Så bra..Om vi har något som verkar fel, så är det lättare många gånger att skicka en liten fråga via pm. En enkel frågan kan få ett enkelt svar. Vilket det visade sig nu i detta

Nu återgår vi tycker jag till trådens ämne. Vackra Bonus. Som blev en riktigt överaskning för sim matte.

Mvh

LisenN
0

#11 Det kan man lugnt säga, jag är sååå glad att jag fick honom som bonus Skrattande

Hans mamma hade dock mått bättre av att inte behöva bli dräktig så tidigt.. Nu gick ju allt som det skulle även om det tog ett tag att mata upp henne igen efter digivningen.

#12 Gör inte mig nåt att de undrar, kommer förmodligen få frågan fler gånger under hans liv Flört