Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: fjäderfä
Läst 2538 ggr
[isdrakee]
0

Lära sig avliva vaktlar?

Jag vill skaffa kinesiska dvärgvaktlar främst för intressets skull. Men jag ser det också som en möjlighet att kunna kläcka fram kycklingar som foder till mina andra djur. Men då kommer den jobbiga biten, själva avlivningen. Jag är en stadsbo som inte ens har dödat en fisk själv.

Hur går man tillväga för att lära sig avliva (alltså inte slakta utan bara avliva) smådjur? Det finns väl knappast någon kurs att gå? Jag vill ha hjälp med att att veta hur jag ska ta mig framåt i detta projektet. Vart kan man vända sig?

[TheoA]
0

Jag såg att du fick svar på alternativ.nu

[isdrakee]
0

Hehe det gäller att fråga på dom ställerna man känner till. :)

medde
0

Då lämnar vi ämnet eftersom svar erhållet. Hoppas det går bra för dig-

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

zoolatri
0

TS kan du inte berätta vad du fick för svar från det andra forumet? Jag är inte medlem där:)

medde
0

Det går att finna lätt, man behöver inte vara medlem för att läsa.Gör en sökning på trådensämne eller TS namn så finner man det smidigt.

Men det är trevligt på ett sätt att även få det berättat i tråden här, istället för att gå äver till annat forum.

zoolatri
2

#5 Lite så tänkte jag oxå, eftersom det nu finns en tråd om det, så kunde ett svar kanske vara bra i slutet av tråden, för andra som hittar den här tråden?:)

FÅr erkänna att jag är en av dem som tycker det är skönt att vara på ett forum istället för att hoppa mellan flera;) Även om det säkert kan ha sina fördelar!

[TheoA]
0

Fast det var många svar så det är bättre att läsa där.

medde
3

#7 Men vi är ju härinne, och vi vill väl ha våra medlemmar här på sajten. Så kan vi hjälpa via denna så är det ju toppen.

[isdrakee]
0

Fick som sagt lite olika svar. Men det verkar vara det klassiska med ett hårt slag mot bakhuvudet som gäller. Men jag fick tipset att jag kunde nacken på dom efter det istället för att klippa bort huvudet om jag ville ha dom hela.