Jagade viltsvin med pilbåge
För någon vecka sedan träffade jakträttsinnehavaren i traken av Långaryd en jägare som var utrustad med pilbåge. Han var utrusad med pilbåge och pilar som hade jaktspetts. (Jaktspetts = kryssspets med eggar)
Mannen sade han ej visste det var förbud i landet mot att jag med pilbåge. Han är nu anmäld för jaktbrott.
Det finns andra länder som tillåter jakt med båge. Till exempel i Danmark, Finland. Svenska Bågjaktsförbundet har medlemmar som jag utomlands och dess medlemmar har lämnat in en ansökan för att få detta till att bli lagligt även i Sverige.
Men jag tror..Är inte helt säker är jag. Att edet ska bli tillåtet att jaga rådjur under detta år med pilbåge.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Finns det fördelar med denna metod? Det skadeskjuts heldel vilt varje år så om man kan minska det så tycker jag det är okej annars inte.
Helt sjukt :/
Ska man jaga måste man ta reda på sånt innan.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inte för man vet säkert, men det är ju en enkel och vanlig förklaring : Men jag visste inte
,,,,,,,
#1 Tror inte dte minskar. Men det säga väl med alla säkerhet så- tiden fär utvisa
Känns väldigt osäkert med pil och båge, visst det är väldig kraft i pilbåge men nog svårare på långt avstånd om jägaren har liten erfarenhet är ju risken att han träffar fel.
Lite mina tankar..Många gånger har vi som som vill "leka" Rambo i skogen, Nu kanske vi får även Indianer där
Nja…jag ställer mig tveksam till jakt med pilbåge. Låter inte som någon bra idé. 
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!