Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettvilt
Läst 4731 ggr
Fridaaaa
0

Hemmagjord inredning

Har ni gjort egen inredning till era lantdjur?
T.ex egna reden till hönsen, egna krubbor eller liknande?
Hade varit roligt att se :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
0

Spännande! Det här ska bli kul att läsa, vore superkul om man fick se en och annan bild också

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
0

Vi har t.ex tagit en gammal Hylla och gjort om till 2 reden till våra Höns :)
Kan fixa bild sen :D

medde
0

Ja det  vore toppen kul att få se.=)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[TheoA]
1

Ja, reden och lite foderbord åt ungdjuren. Sen så sittpinnar och bajsbräda.

thildatessie
0

kul att se :)

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vårat hemmagjorda reden :)

(ursäkta skiten men dem sitter där ibland på nätterna och skitar ner, skitgrisarna hehe)

Adrina
1

Allt hos oss är typ hemmagjort eftersom vi inte bor på gård. Hagar, grindar, stolpar, stall, foder-tunnor, hö-hållare, leksaker m.m.

Här är vår hå-hållare med tak (det finns ett namn för såna här men kommer inte på det… Skäms) Den ska självklart oljas men måste vänta till sommaren.

Adrina
0

Andra hållet (det är ganska lerigt i vår hage precis där dem äter och står o ugglar om dagarna,  men det är det väl i alla svenska hagar såhär års…)

Adrina
2

Kanske skulle jag säga att allt är byggt till våra getter Flört Här är vår ''prispall'' som vi kallar den (en leksak) dem älskar att hoppa upp o ner på den eller en perfekt solplats!

Adrina
1

Utsidan på stallet. Det ser ganska stökigt ut, alla våra saker är byggda av saker vi redan har på tomten. Här ser ni att en gammal dörr passar bra som en vägg Flört

Fridaaaa
0

#9 Vilka fina och bra saker ni har bygg :D

Adrina
1

Insidan, många av brädorna kommer från vårt gamla kök eller rivna växthus.

Adrina
0

Där de bor, de går alltså på lösdrift. Ganska smutsigt, men hade faktiskt tänkt städa till helgen Oskyldig

Adrina
0

Tillfälliga vindskydd (varsitt) i den nybyggda hagen vi kallar maskroshagen. Hagen består av grunden till våra växthus vi tog ner sommaren 2011, sommaren 2010 och våren 2009. I dessa ''lådor'' har det varit gödsel i, men inget farligt sådant. Betong-högen är rolig och klättra på också! I denna hage går de aldrig på nätterna, utan bara på dagarna.

Min pappa tog över min farmor & farfars trädgårdsmästeri, vi odlade rosor, margariter, solroser, pelagoner, panséer och massa andra blommor. För ca. 7 år sen la vi ner det då man inte tjänade något på att göra det längre. Vi hade ca. 8 stora växthus då. (som ni kan se i bakgrunden)

Adrina
1

Lite OT Men här ser ni varför den kallas maskroshagen XD Detta foto är taget våren 2011 där vi fortfarande hade det vänstra växthuset kvar och därför inte byggt ut hagen till vänster.

Adrina
0

Alla vita stolpar kommer från skelettet från växthus vi tagit ner som vi sedan sågat till rätt längd. Här är en av våra 4 hemmagjorda grindar + att ni ser vita stolpar.

Och såklart har jag inte byggt allt själv! Min morfar som kommer från Holland är snickare och han har byggt det mesta i stallet. Alla hjälps åt att bygga hagar och sånt dock.

[Luppa]
1

Min sambo bygger allt själv, han har minst sagt full upp ;)
Fårgrindar och boxar, höhäckar, pelletsautomater för lammen, hönsreden, foderautomater och sittanordningar till hönsen, kaninburar och diverse patentanordningar för att underlätta skötseln Cool

Kan dock inte påstå att jag har tagit kort på allt.