Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettnötkreatur
Läst 1255 ggr
Carnosa
1

Dragox-träning

Jag tränar en liten stut för att senare kunna ha honom som kör- och ev riddjur.

Den andra koträningstråden verkar ju död så jag tänkte att jag startar en ny och ser om det finns fler kotränare som jag kanske kan utbyta lite idéer och träningstips medGlad

/ Sara

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

Leffe
0

Du får gärna berätta lite om träningen. Det låter ju intressant

Carnosa
1

Än så länge har jag bara gått promenader med honom och lärt in några kommandon. I morgon ska jag låna hem en sele och om den passar, börja tömköra honom så som man gör med hästar.Han är väldigt lättlärd tycker jag, och han älskar promenaderGlad

jag är medlem på några utländska ox-forum och har där fått lära mig att metoder för att träna hund tydligen passar bättre på kor än vad hästträningsmetoder gör. Så jag har rotat fram alla mina hundböcker och försöker klura ut hur jag ska anpassa allt till ko nuSkrattande

Leffe
0

Jag hoppas det går bra för dig. Du får gärna rapportera här.

Carnosa
0

Jag har haft lite för mycket att göra nu, så Bull har inte fått så mycket träning nu. Men selen har jag testat på honom och konstaterat att den duger tills jag hittat en bättre. Han är så duktig lille Bull. Hon bryr sig inte alls om ifall selen är på utan beter sig precis som vanligtGlad

medde
0

Vilken kul och intresaannt tråd. skulle verkligen vara kul att få höra hur det går för er.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

LOLslashFREAK
1

Vad spännande! Jag satt just och letade efter trådar med kor som rids eller ev ska ridas då jag själv tänkt rida/köra in någon när jag skaffat mig egna.

Lägg gärna in bilder emellanåt också! Skrattande

Galenpanna