Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etiketter: tävlingarhumor
Läst 3544 ggr
Leffe
0

Månadens lantdjur - januari

Nu är det dags för en ny månadstävling! Så gå ut och fota era kära lantdjur för att få chansen att bli vinnare i Månadens Lantdjur!

Tävlingsregler

• En medlem får bidra med endast en bild på ett eller flera djur. **Skriv gärna en presentation
    **

• Du får posta ditt bidrag fram tills 20.00 den 24 varje månad. Sedan startar en omröstning där ALLA får rösta.

• Du får endast använda EN bild EN gång. Dvs, har du deltagit med en bild en gång, får du inte delta med den igen. Dock får du delta med samma djur, fast ett annat foto.

• Vill du byta din bild? Kontakta värd/medis som tar bort ditt inlägg. Då kan du posta ett nytt inlägg med ett helt nytt bidrag.

För att undvika att det ska bli rörigt, inga diskussioner. Endast korta kommentarer om ni skulle gilla någon speciell bild Flört

Vinnaren av denna tävling får titeln "Januari lantdjuret" och får sin bild postad på framsidan. Sedan i slutet av året så röstar vi fram ÅRETS LANTDJUR, som inte bara får äran, utan också ett litet pris Skrattande

Lycka till!

*En som vunnit med en bild en månad, får fortsätta delta med andra bilder nästkommande månaderna :-)*

// Fawo (;

Medarbetare på Djurparker & Lantdjur iFokus

dermot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker att Nils-Edward Tjofräs Robert, kan få ställa upp som "Lant-katt" ;)

Den här lille kissen vankar runt på vår gård - men oftast hittar du honom slumrande i fåtöljen med alla tassar uppåt, eller varför inte i garderoben när du precis lagt in nytvättade kläder? Han är duktig på att äta, vilket gör att han har en söt liten kulmage. Han är kritvit (ibland!!!) med rosa nos, öron och blå ögon. En riktig charmnisse!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Hazel
0

Jag tycker verkligen att Nils-Edward Tjofräs Robert ska vara med och tävla.

Hazel
0

Det här är våran stolta tupp Torsten som "talar ur skägget" Han är en jättetrevlig tupp som tar väl hand om sina flickor.

Våra Höns och tupp bor i ett fint falurött Hönshus som husse snickrat, där sover dom på nätterna men på dagarna strövar dom fritt här hemma.

Torsten har full koll på rovfåglar och andra hotfulla djur, ser han något misstänksamt varnar han genast sina damer och så springer dom till närmsta buske och väntar tills faran är över.

Han är också en riktig gentleman, när det vankas något extra ser han alltid till att damerna får först, han är en riktigt snäll och trevlig herre.

dermot
0

#3 Vilken snygging! :D

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Hazel
0

Tackar

Rita-S
0

Då tävlar jag med vackra atlas från ridskolan! Atlas är en ardenner på fjuttiga 170 i mankhöjd och när ett tonn i vikt. Används i gårdsbruk på en gård i bygden, till vagnkörning och harving på ridskolan samt turridning och turkörning innimellan! En riktig bjässe av en häst men världens snällaste! (Kuriosa: Grabben på ryggen är en normalstor grabb på runt de 165-170 och normalbyggat!!)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

NinjaKakan
0

Och jag tävlar med en kär liten kviga från skolan jag gick på :) Underbar liten fröken som var så himla tillgiven och trevlig att pyssla med. Väldigt nyfiken och att försöka äta upp jackan var ett givet intresse. Även att smaka på stövlarna. ^^

[TheoA]
0

Morris, min katt.. Kanske Nils-Edward och Morris är avlägsna släktingar?

dermot
0

#8 Gisses så söt! :D hur gammal är han? :)

// Anka

[TheoA]
0

Oj.. ja bra att du frågade, jag hade glömt bort. Imorgon fyller han 9 år.. Gammal gubbkatt :P

dermot
0

#10 *Bara för att gå helt OT här…! *

Haha oj! Edward är inte ens ett år, han är född Fredagen den 13 ;) (maj)

// Anka

[Aremea]
1

Jag nominerar min tvååriga border collie Krydds Boss, en riktig bonnhund som gör ett riktigt hundjobb på granngårdens ekologiska fårdrift!

Elshira
2

Då bidrar jag med en bild på min Welsh Mountain hingst Molstabergs Lord Milligan. Han älskar verkligen när man busar med honom i hagen, och visar konster som han aldrig annars gör!

Tyckte för övrigt att det passade med en vinterbild! Skrattande

Hakuna matata!

Fridaaaa
0

Bidrar med våran höna Lola Skrattande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hazel
0

Roligt med så många bidarag den är månaden