Lag mot tidelag!!
Hörde precis på tv4 nyheterna att det nu gått fram ett lagförslag som förbjuder tidelag (sexuell samvaro med djur).
Verkligen inte en dag för tidigt!!!
Som jag förstod det skulle lagen finnas på plats 2014… Tycker de kan stifta den nu!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~

förut gick det under djurplågeri 

#2 Bara om djuret fick fysiska skador. Men övergrepp på t.ex hästar och kor kommer man inte åt.
Tyvärr blir bevisläget svårt även med den nya lagen.
Visst är det svårt at nå åt, Det händer mycket i det fördolda. Men den finns där och kan tillämpas. Vilket jag anser är så viktigt, att det kommer ut en markering och hoppas kan man ju göra. Många säger inget då man oftas tänker. Det händer ju inget åndå.. Nu kanske det kan hända något.. Det kan ju inte alltid var dold, utan någon gång blomma upp och något vet.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Synd att det tar tid innan lagar träder i kraft särskilt sådan viktig lag.
#2 Tidelag är olagligt om djuret tar fysisk skada inte annars. Tar djuren skada fysiskt räknas det som djurplågeri.
Innan gick det inte under djurplågari, utan en annan lag som togs bort och då åkte lagen om tidelag med bort
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Förr så vet jag att det var dödsstraff på detta, på 1600-talet

#6 Jag är egentligen inte för dödsstraffet men jag säger då det; förr hade dom riktiga straff! Stupstocken tex.
Skynda långsamt så går det fortare.
#7 Det är ett riktigt bra straff!
Har också hört detta. Verkligen på tiden, det är helt bortom mitt förstånd att det ens är lagligt i dagsläget.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Vaaa?! Inför dem det nu? Shit, dem var inte som sagt inte en dag för tidigt!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Synd att det dröjer några år innan den kommer som lag, det med tidelag :(

Jag fattar inte varför man tog bort det, det var kanske kränkande eller inkräktade på personens intergritet..
Tror dom flesta hade slutat begå brott om dom fick vara i stupstocken ett par gånger.
#12 Tidelagen togs bort för den "ingick" i en annan lag som togs bort, så den togs bort automatiskt.

#12 och 13 Innan klassades tidelag och homosexualitet som samma sak och när man ändrade lagen så att homosexualitet inte längre var ett brott så följde tidelag med. Hur man nu kan jämställa dessa två?
#14 Jadu säg det.
Ja det visste jag redan

#12 man tog bort lagen när man gjorde en genomgång av alla lagar och ingen hade då någonsin blivit fäld, vad jag förstår
Då valde man att baka in det i djurskyddslagen istället och få ett effektivara skydd för djuren.
Det är den föklaring jag fått, nu förstärks djurskyddslagen och det kan ju vara bra.
HUr man än vrider och vänder är det på tok för "tama" straff i vårat land då det gäller djur.
#16 Dock tycker jag inte det blev bättre :S