Kynna vargen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jägarförbundet säger nej till skyddsjakten på Kynna vargen . Vilket Naturvårdsverket sagt ja till. Men inte är det för att hjälpa Kynna vargen och låta henne leva vidare. Då hon nu ska skjutas för det hon är född till. Anledningen som jägarförbundet säger nej är för att visa sitt missnöje att regeringen nu tillfälligt har stoppat licensejakten på varg.
Kynna vargen är genetisk en mycket viktig varg. Men då hon har dödat flera får, så har det godkännts en skyddjakt på vargen.
Vill man stödja Kynna vargen så finns de en sida på Facebook OBS: Länken fungerar enbart om du är inloggd på Facebook
Jag har personligen svårt att skriva ett inlägg och vara neutral, då jag klart imot vargjakten, då det färgar av mina inlägg då det gäller varg//medde
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Alla skall ha rätt till sin åsikt, och det blir ingen bra debatt om det inte får färgas av vad man tycker! Själv ser jag inte vargen som något större ”hot”, då jag inte haft några besvär med den. Det finns andra djur som jag verkligen kan frukta mer i skogen och det är t.ex. vildsvinet som breder ut sig. Förra vintern bl.a. som var väldigt kall med ett ordentligt snödjup gjorde det svårt för rådjuren att klara sig och gjorde dem svaga, vilket fick till följd att vildsvinen fick sig många måltider. Annars är jag för skyddsjakt på olika djur som på ett eller annat sätt inte kan fungera ihop med människor (har gått till angrepp m.m.). Då gäller det bara den individen och inte hela rasen, oavsett om det är björn, vildsvin, lodjur eller varg o.s.v.
Stefan - Modellbyggare
Är så arg så jag kokar att dem ska skjuta stackarn! Bättre att flytta henne i så fall än att skjuta henne! Så arg :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det verkar som hon ej är skjuten ännu, men det ska vara över 200 jägare som anmälts sig för att få skjuta denna varg. Skam!
#3 Ja helst sjkt hur dem 200 jägarna tänker!
200 hundra mot en varg! Ja vad kan man säga. Hon har en sändare på sig, så det är nog lätt att hitta rätt på henne. Men så synd då hon är viktigt genetiskt för våran vargstam.Allt hon gjort är att vara varg. Men den svenska stammen ska ju utrotas..
#5 Ogillar alla som vill skjuta vargarna. Vargar ligger mig varmt om hjärtat, så usch för alla människor som vill döda dem :S
Samma känner jag.
#7 Skönt att veta att fler tycker som jag:)
#8 Vi med säkerhet väldigt många som stödjer vargarna
#9 Ja tror jag med, men verkar inte hjälpa :(
Finns för många idioter som vill ha bort dem :(
Men förstår inte varför, jag menar, människor förstör hundra gånger mer än vargarna
Så sant så. Hur mycket försör andra djur för bönder osv…Men är det en varg så brkar det lös som f%#%n själv var ute i skogen, och då ska det skjutas! Andra länder kan leva med att högt antal vargar utan problem, men inte vi här i Sverige.
#11 Ja precis :( Våra älskade vargar är hatade av ingen anledning :S
Jag tror det är oftas ren okunskap och ett att "bara hata" varg..
#13 Tror jag med :(
Då är vi två igen..

Vi fårägare får lära oss att bygga vargsäkra stängsel, vi måste kunna dela vårt land med rovdjuren.
#16 Äntligen en fårägare som resonerar så
Härligt att höra.
Vi kan inte bara ta bort ett djur från våra skogar, för att dom inte passar in i min ram.
Hur man så många andra länder med en större vargstam klara av detta. Varför kan vi inte svenskar det här?
#18 Undrar samma som du. Svenskarna är latare och orkar inte göra tillräckligt bra staket osv? Enklare att döda vargen då :S
Något måste det ju vara. Då som vi nu talar om. Andra länder kan och lyckas med att leva med vargar i betydligt större stammar än vad som finns i vårat land. Vi har ju inte så många rovdjur mot många andra länder.
Har inte heller nått emot vargen. Tyvärr verkar kroppefjälls reviret gåt tupp i rök. (skjutna) Vilket är synd. Jag har både häst, Höns katter och en litet barn.
Har inte sverige lärt sig nått om det EU sa. Skjut de där jäkla vildsvinen, för de gör ju änna mer skada än vargen. Jägarnas egna hundar gör mer skada än vargen.
Blir så arg så jag ser rött när vissa tror sig göra rätt. Fast det blir så fel.
# 21 instämme rme dig. Vildsvinen har orsakt mer skada både i mark och ekonomiskt för min släktingar på något år. Än vad en varg gjort. Vargen=0