Kombinera höns- och gethus?
Är detta ok för djuren? Jag kommer att ta hem mina Getter under vintern/våren och kommer bygga ett nytt fint gethus. Dock ska jag köpa en färdig bod så det finns inte så stora möjligheter att göra justeringar i byggnadens konstruktion. Jag älskar Höns, men har inget lämpligt hönshus… Nu visade det sig att på gården där mina Getter bor nu finns det en stor hönsflock som går fritt om dagarna. Några av dessa har valt ut gethuset som nattbostad och ägaren har helt enkelt satt upp värpreden, sittpinnar och ger hönsen mat i gethuset oxå:) Jag lägger mig inte i hur ägarens djur bor, de är så friska och lyckliga så hennes omdöme litar jag på när det gäller djuren. Men för mig sim ska bygga nytt, kan jag göra i ordning en del at getstallet så att hönsen kan bo där? Eller är de i regel inte lämpade att bo ihop utan att det här är ett lyckligt undantag? Hennes Höns och Getter bor och äter sida vid sida:)
Den första frågan borde vara "Vad säger Jordbruksverket?"
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#1 Ja precis! Det var ju en av mina frågor fast jag verkar inte fått med den i text… Hm, kanske ska ta och maila dom direkt.
Någon annan som känner till något om detta?
Allt handlar ju om hur bra luft man har hos dom o hur bra man håller rent .
#5 Då måste man ju städa minst dubbelt så ofta och har väldigt bra luft i så fall :) Jag hade aldrig chansat:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ventilation är ju obligatoriskt , då kan man ju lika gjärna ha en bra .
Jag mailade jordbruksverket och fick svar igår, men jag har inte hunnit läsa igenom det ordentligt. #3 det låter ju lovande iallafall:) Ska försöka hinna med att läsa igenom mailet ordentligt, så jag inte missar något. Men jag fick iaf svaret att de kan vara i samma stall men bör hållas separat.
våra Höns brukar gå i gethagen ibland, mest pga att dom rymmer
dock så har dom separata utrymmen där dom sover. dom kommer iaf väldigt bra överrens med getterna
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.