Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettoff-tpoic
Läst 4431 ggr
Fawo
0

Medlemmars djur :)

Halloj!

Jag är lite nyfiken på vad ni har för djur hemma hos er :-) Släng gärna med en bild på ngt djur som ni har! Skrattande

// Fawo (;

Fawo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själv så har jag endast ett sorts djur. Det är mina 10 råttor! Dessa små är en stor del av mitt liv :-)

// Fawo (;

Fridaaaa
0

Jag har 1 hund, 2 Katter. 3 (snart 4)marsvin, 5 kaniner, 5 hönor & 1 tupp :)

Här är på min ena katt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Våran hund Lillan :)

Fridaaaa
0

En av våra kaniner, Alex :=)

Fridaaaa
0

Mitt ena marsvin, Lotus :)

Fridaaaa
0

2 av våra Höns, dock kycklingar/unghöns på bilden, ca 2,5-3 månader gamla :)

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Wow! Vilka fina djur.

Här hemma har vi flera olika sortar av djur, orm, hund, katt, spindel, ödla, fågel, Bilder ska jag rota fram.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
0

#7 Tack :) Har fler djur än dem men orkar inte lägga upp alla ^^, så får bli en bild av var sort istället hehe

medde
0

Jag kommer också att bara ta en del av våra "vänner " hemma. Men visst ska jag visa. Men fixar det i kväll eller i morg fm,,

Massa med tvätt efter en liten semester som väntar,,

MegN
0

Två golden retriever (hanar, båda kastrerade, 6 resp 8 år), två (just nu) katter och en Mellerudskanin (snart tre - två honor är på väg, till den här hanen. Alla tre är årsungar, så det blir först i vinter som jag kan börja para dem för genbanksavel).

Hade två gula hankatter, Bill och Bull, som min yngsta ansåg att var hennes. Bull - som var den utpräglade stugsittarkatten - försvann för ett par månader sen, och nu har dottern tingat en kattunge som blir leveransklar om en månad. Så snart har vi tre igen… (Den tredje är kattdamen "Skorpan" som min äldsta - utflyttad - påstår är hennes. Fast Skorpan själv anser nog att jag är hennes matte, för hon sover alltid hos=på mig om nätterna…)

Bryr mig inte om att lägga upp bilder, alla har väl sett en golden redan, och en gul katt. Skorpan är ordinärt grå/svart-randig med vit mage och teckning. Och Mellerudskaninen finns i tråden "Mellerudskanin" ;-). (Det är alltså lille Alve, till vänster i #0-bilden).

Emmma
0

Ja har en en hund (labbe), en katt, en kanin och 3 ponnys (en är systers) och en häst.
sen jobbar ja ju på en bondgård så djuren där räknas lite som mina, har nyss släpat dit 3 baggar också, eller ja de va ja som promt ville ha dem ^^

syns kanske på bilden att hunden min älskar att vara bondhund! ;D

Elshira
0

Jag har ju en mindre "drös" djur, 6 hästar (ponnyer), 3 Katter. 3 råttor och 1 kanin + alla miljarder snäckor som vi värnar om och paddorna som invaderar i dammen varje år… Och inte att förglömma dammråttorna!

På denna bilden jag och min welsh mountain hingst!

Min första råtta "My" som tyvärr inte lever längre.

Hakuna matata!

740tjejen
0

Vi har rätt många dvärg kochin då jag tänker försöka migpå en liten uppföding av dom, Just nu i kyckling gården har jag en helvit tupp som ja ska spara. Annars är de mest svarta, gråa både mörk och ljus. Två katter snart 3, och en liten söt kanin samt foderhästar.

MegN
0

#13 Jag hade också dvärgkochin under några år :-D. De är för bedårande. Jag gillade särskilt att de inte var så lättskrämda och "springiga" utan snarare lugna och lite sävliga! Mina barn (rätt små då) kunde lätt gå fram till en höna och plocka upp den! Särskilt en liten vit dvärgkochinhöna blev flitigt buren på (fast åtminstone matad samtidigt - med falukorvsbitar och annat gott). Jag hade vit + svart + rapphönsfärgad + gul… Däremot lyckades jag aldrig få färgrena kycklingar efter dem, för den vita hönan nobbade den vita tuppen och stod istället vid nätet och trånade efter den rapphönsfärgade tuppen… Alla övriga hade jag bara en i varje färg…

Själv har jag börjat lägga upp en hemsida med mina genbankskaniner - har några få foton färdiga (och designen är start-primitiv…!). www.byggawebbplats.se/andersjans/ hemsidan blir så småningom andersjans.se när jag har fått ordning på pekningarna (gården heter "Anders-Jans", så det blir mitt uppfödar-prefix).

740tjejen
0

Hehe då ska du se våra, minsta lilla så får tupparna skrämmselhicka och kacklar som bara den. Hönerna bryr sig inte nämnvärt. Försöker bli av med lite tuppar då jag har 6 st. varav 5 vuxna, har även 2 vuxna höner och 6 hönkycklingar.

MegN
0

#15 Jo, fast vi hade också brun leghorn (bland annat) - och de for ju hysteriskt flaxande all världens väg när barnen kom i närheten. Det gjorde inte kochin…!

Vi hade alla möjliga sorter från början ("ärvde" ca 30-40 Höns från min far, som börjat med rashönsuppfödning ute på en lantgård och sen flyttade till villa :O ) men jag "rensade bort" alla som jag inte gillade. Däribland då brun leghorn - trots att min man tyckte att den tuppen (hade en tupp + 3 hönor) verkligen såg ut som en tupp SKA se ut! Själv föredrog jag de tunga=lugna raserna, så det blev till slut nästan bara brahma och dvärgkochin. Orpington tyckte jag var trista i utseendet, så de sålde jag också. Däremot lade jag till diverse raser, t.ex. tyckte jag att Plymouth Rock var lite roliga med sin "rutiga" fjäderdräkt. Köpte såna hönor från Uppland och en tupp från Älvsbyn(!). Prövade lite andra raser också, men brahma förblev min favoritras.

Sen dräpte räven nästan allihop (en natt när jag hade gäster och glömt att gå ut och stänga om dem!!!) utom just dvärgkochin - de satt nämligen och sov längst upp på "sovtrappan" när räven härjade, och verkade inte ens ha märkt massakern…! Då gick luften ur min hönsuppfödning. Försökte börja om med brahma, nya unghöns + tupp osv. Men "passionen" infann sig aldrig mer… Grannen fick överta det som fanns kvar…

Och nu när jag har fågelhundar kan jag inte skaffa höns… (min ena hanhund har redan tagit död på två av grannens!!! "Lyckligtvis" var det ett par gamlingar från min egen f.d. flock, så grannen tyckte att "det inte gjorde så mycket"…!)

Lorita
0

Fyra hästar

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lorita
0

två får och två tingade som kommer 2-3 månader

Lorita
0

Tre katter LÄNK

Bild på Lucas

Rita-S
0

3 omplacerings-kissemissar, en omplacerings hund, en häst, dammråttor och en karl :P

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MegN
0

#20 Dammråttor glömde jag ju! I farstun har vi Orvar och Snällvar som bor under det gamla linneskåpet, bakom köksdörren bor Grågrim. De andra har jag inte hunnit namnge än…

Vattnadal
0

Har alltid haft mycket djur, och när vi flyttade till Odlingen ökade vi på av allt. Dels för att det är en lantgård, och då ska man ha lite såna djur, och sen blev vi av med grannar, och då kan man ha fler hundar, och mitt djurum blev större, alltså plats för fler burar och terrarier, och fler rum att ha akvarier i!

Just nu har vi 12 hundar, en golden, en oreg siberian husky, en alaskan huskybastard, 8 siberian husky och 1 alaskan husky (12 år får somna in i höst pga juvertumörer och ålder) samt troligen en till SH valp på ingång, föds i slutet av september.
Vi pysslar med drag, och långdistans ska det vara.

Sen har vi en flock hedemorahönor, ny tupp då den gamle dog. Tuppstackaren är bara någon månad, men hinner växa på sig så att han får ordning på damerna snart, hoppas jag.

Vidare har vi gestrikefår, en kastrerad bagge som går kvar, en bagge som gick med tackorna i vintras och är far till årets Lamm, men han ska gå till slakt nu. Sen har vi 4 tackor och deras 5 Lamm. 2 bagglamm är tingade, hämtas snart, och sen säljer vi en tacka med ett tacklamm och behåller resten.

Sen har jag mellerudskaniner. 1 hane, en till på ingång, och sen har jag 2 äldre honor som går i avel, 4 unghonor där 2 ska gå i avel här och 2 hos MegN, sen en unghane till salu. Vidare har en bekant en mellishona i avel som bor hos mig, för att producera kött åt sig.

Det var djuren ute (nåja, 4 av hundarna bor inne, även om 2 av dem spenderar alla dagar ute i hundgårdarna, en när jag jobbar och en aldrig är där).

Inne har jag min musuppfödning, har oftast 50-100 möss, beroende på hur många kullar jag har. Mössen är till sällskap, avel och utställning, inte som foderdjur.
i Djurrummet har jag 2 hela väggar med konsollhyllor fulla av musburar, och en vägg med terrarier och burar med andra djur, som tex 3 leopardgeckos, en skäggagam, 3 gördelödlor, afrikanska pygmémöss, afrikanska jättelandsnäckor, en kanariefågel, 2 arter kackerlackor.

I köket har jag en picco-saltburk med en clown, i musikrummet en skäggagam och ett aquaterrarie med fisk, tomt på landdelen pga ekonomi. På kontoret en burk med en liten koi (avkomma efter mina gamla som dog i flytten) och några guldfiskar. De ska få en damm nästa sommar.
I vardagsrummet mitt stora saltkar med än så länge bara massor av macroalger, glasrosor och en drakfisk. Bara lite pengar rullar in ska det i koraller och i alla fall en gul kirurg.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Marabou_Lover
0

ja du…

jag har MÅÅÅNGA DJUR!!!!!

okej, 8 kaniner, många fiskar, 2 hundar och snart 2 sköthästar (om det räknas det vill sägas)xD

Melli-sen
0

Här hemma har vi bara två djurslag, hund och kanin.

Vi har några av varje så de flesta tycker vi har många djur Cool

4 hundar och 9 kaniner (om man räknar bort ungarna)..

Här är äldsta hunden Zeke, 7½ år. Han är av rasen malinois.

Mvh. Ann E    Mellerudskaniner och Dvärgvädurer         www.mellis.n.nu

Melli-sen
0

Sen har vi en lundehundshane som blir 3 år om några veckor.

Boromir Felix Frostfaxe heter han Kyss

Melli-sen
0

Våran lundehundstik, Hammarhöjdens Rista, har vi på foder.

Hon ska ha 2 kullar hos sin pappersmässiga ägare innan hon ev. får någon kull här..

Rista är 2½ år Kyss

Melli-sen
0

Sist och minst av hundarna, Lundeklippe Alvis, drygt 1 år:

Han flyttade hit från Nederland förra hösten…

Melli-sen
0

Här bor 4 dvärgvädurer och 5 mellerudskaniner. Det finns även kaninungar i olika åldrar. Ni får gärna kolla in dem på hemsidan: www.mellis.n.nu Skrattande

Fawo
0

Så vackra bilder Kyss

Kul att läsa allt.

// Fawo (;

medde
0

Helt galet fina bilder.

Wow vilka läckra hundar, hundnappning,,,,,Flört