Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettfjäderfä
Läst 2300 ggr
Fridaaaa
0

Mina nya hönor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte 3 hönor igår. Den vita är ca 3 månader gammal, de andra 2 är ca 2 månader gamla. De två yngre än grönvärpare och den vita är troligtvis det :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina 2 vuxna hönor och tuppen :=)

[Emma-Rhino]
0

vad fina de är! Roligt med nya hönor =)

medde
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fina töser!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[TheoA]
0

Finfina Höns :) Grönvärpare är väldigt fina, och äggen är fina dom med :)

Fridaaaa
0

Tack alla. Någon som har tips hur man kan hålla rent bättre? Tycker det ser jätetskitigt ut där alltid :/

[TheoA]
0

Mycket halm, inget kutterspån. Bajset åker lättare under halmen än vad det gör med kutterspån, då ser det renare ut.

Fridaaaa
0

#6 okej! ska införskaffa halm under sommaren då. Har inget nu, så dem får ha kutterspån så länge. Men ska ha halm i stället då :D För nu är det hopplöst, syns inte att man har städat, skäms nästan ibland:P

[TheoA]
0

och ett tips, ha hönsen i något mindre hus under 1 vecka nu under sommarn.

Då kalkar du väggarna, även sittpinnarna. Mycket kalk ska det vara, men i tunna lager. Det är bara ett tips för att hålla parasiter borta och att få det ljust och fräscht :)  Recept och hur du gör med kalkfärg.

Fridaaaa
0

#8 Har tyvärr inget annat utrymme att ha dem i men kanske dem kan bo ute i hagen om man sätter in något dem kan gömma sig i och såklart fler pinnar medans man gör det?

[TheoA]
0

Hundkoja med en sittpinne? Gammal kaninbur (utebur). Leta efter någon på blocket.

Fridaaaa
0

#10 Får kolla på det :=)
Har ju kaniner och marsvin med, så vill inte ha hönsen för nära dem :)

Har skaffat halm nu, eller ja ska hämta om 1-2 veckor :) Men det är kornhalm men det kanske inte spelar någon roll?? :)

[TheoA]
0

Spelar absolut ingen roll med halmen, vi har blandat.

Hehe.. min kanin bor ihop med hönsen i en bur bredvid på vintern.. Höhö :)
Han är kär i en höna som har samma färg.. Gul/beige. Han gör glädjeskutt när han får vara i hönsens stora utegård :)

Fridaaaa
0

#12 Okej vad bra! ^^,
Det är inte bra för kanin eller marsvin att bo med Höns, pga risk för hönsloppor och allt damm som blir av hönsen :) Så jag vågar inte det ^^,

[TheoA]
0

Ja, Jag har också tänkt på det. Han gillar inte dammet, men jag brukar släppa ut honom minst 2 ggr per dag, så han får hoppa och gräva i snön.

Fridaaaa
0

#14 aha okej ^^, Så fort jag får hem halmen och det är fint väder ska jag göra en helstädning hos hönorna :=)