Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etiketter: fårgetter
Läst 2966 ggr
Fawo
0

Ulligaste fåret Shrek

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en artikel från aftonbladet, om det oklippta fåret Shrek som blivit känd i Nya zeeland och som nu har somnat in..

Länk

Först när jag såg bilden så tänkte jag bara "stackars får".. Detta ser inte snällt ut Förvånad Men jag har ingen aning om hur rörligheten är hos fåret, men jag tycker att den inte ser ut att kunna röra på sig alls!
Men han kanske var världens lyckligaste får?

// Fawo (;

[TheoA]
0

Han mår nog inte alls bra, ser inte ut så iaf..

viktoria91
0

Men kan inte får "fälla" ullen? Tänker på när fåren var vilda då är dte inte praktiskt om det bara byggs på.

Fawo
0

Det har väl blivit en sådan "produktion" av Ull i människovärlden att fåren helt enkelt tappat den förmågan Obestämd

// Fawo (;

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Läste om det här fåret. Det är en hel del år han varit utan att bli klippt

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Lamina
0

Som jag förstod det från artikeln så hade han ju själv gömt sig för att inte bli klippt. Det torde ju vara lite svårt att gömma sig om man inte ens kan röra på sig, så jag tror nog att han kunde röra sig ganska bra. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Fawo
0

Smart får som lyckas gömma sig just för att inte vilja bli klippt. Visste inte att får var så smarta! Cool

// Fawo (;

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Såg igår ett program om ett får, som gjorde allt för att unvika sin klippning, Fåret hade rymt från slakthuset och blev räddad, sedan flydde han till en hage med tjurar som han tog komande över. Det var en stort pådrag varje sommar för att kunna fånga detta får innför sin klippning. Men trägen vinner..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥