Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etiketter: veterinärhälsa
Läst 1461 ggr
medde
0

Mer om dvärgbandmasken.

Jakten på dvärgbandmasken fortsätter. Nu ska en del av landets jägare hjälpa till och samla i avföring från rävar i Södermanland. Men även östergötland kommer att ingå i kartläggingen av dvärgbandmasken.

Det har satts som mål att alla prover och tester ska bli klara innan midsommar och semestertiderna kommer igång på allvar.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fidelia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det känns bra att det tas på så stort allvar från början. Mina hundar äter sorkar och jag bor i Katrineholm så det blir att följa avmaskningsschemat hädanefter.

medde
0

Inga trevliga saker alls dessa dvärgbandmaskar.. Mycket tråkigt att dom gjort sitt intrång i landet.

[TheoA]
0

Som tur är så äter inte vår hund sorkar eller råttor :) Men det är riktigt tråkigt att det har kommit hit till sverige, man ska inte smuggla hundar Skrikandes.  Vi har 3 rävgryt här i närheten.. Undrar om ungarna också får masken från deras mamma..?

[Emma-Rhino]
0

antar att ungarna kommer få när de växt till sig.

Hemskt att detta händer, blir så sur på sjukdomar som smugglas in i landet. =( Mina hundar springer i skogen varje dag och äter bajs ibland, så det är inte bra! Vi har räv här också…

medde
0

Int eutan man undrar hur detta kommer att te sig i framtiden. KOmmer det att ökas ut eller blir det under en viss kontroll.