Mer om dvärgbandmasken.
Jakten på dvärgbandmasken fortsätter. Nu ska en del av landets jägare hjälpa till och samla i avföring från rävar i Södermanland. Men även östergötland kommer att ingå i kartläggingen av dvärgbandmasken.
Det har satts som mål att alla prover och tester ska bli klara innan midsommar och semestertiderna kommer igång på allvar.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det känns bra att det tas på så stort allvar från början. Mina hundar äter sorkar och jag bor i Katrineholm så det blir att följa avmaskningsschemat hädanefter.
Inga trevliga saker alls dessa dvärgbandmaskar.. Mycket tråkigt att dom gjort sitt intrång i landet.
Som tur är så äter inte vår hund sorkar eller råttor :) Men det är riktigt tråkigt att det har kommit hit till sverige, man ska inte smuggla hundar
. Vi har 3 rävgryt här i närheten.. Undrar om ungarna också får masken från deras mamma..?
antar att ungarna kommer få när de växt till sig.
Hemskt att detta händer, blir så sur på sjukdomar som smugglas in i landet. =( Mina hundar springer i skogen varje dag och äter bajs ibland, så det är inte bra! Vi har räv här också…
Int eutan man undrar hur detta kommer att te sig i framtiden. KOmmer det att ökas ut eller blir det under en viss kontroll.