är Jens-Ulla en tupp?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja som rubriken, är han en tupp? Jag är inte expert på det här med hönor men h*n har en mycket större "mankam" (heter det så? har för mig det) än alla våra andra hönor. H*n har aldrig galt och h*n är ju strax över ett år nu. Men h*n har bara växt upp med hönor , kan det ändra h*ns instinkt? Vi har ju plockat in egen efter en dag så vi har aldrig märkt om det kommer några kycklingar, Ni få se några bilder och avgöra själva.
Jag tror nog att det är en höna, går h*n med nån tupp?
nej vi har ingen tupp om inte det där är det eefter som det finns tomtar brevid och dom tycker inte oväsen ;)

Det är en höna, har ingen sadelhäng som en tupp ska ha :) vissa raser har stor kam, även hönorna :)
Okej tack så mycket !:) då vet jag
Läckra vad är det för ras? =)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
det är blandraser, minns inte riktigt men mellan nån kinesiskt och massa annat tror jag haha :) vi har några små renrasiga också, små tufs bollar ;)
#8Aha okj! =) Hehe riktigt söta:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
tack,tack :)

Ja skulle nog gissa på att det är appenzeller spetshätta i den prickiga och mamma skulle jag saga paduan och kochin :)
okej, ja jag har ingen aning haha :) men nu har dom ju inte så mycket fjädrar på huvet på den stora "frisyren" men på vintern så tappar dom jätte mycket fjädrar(?) Men på sommarn då är den hur stor som hellst haha :)