Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettoff-tpoic
Läst 1981 ggr
sissie
0

Tjejer kan!!

På en bondgård kan vad som helst hända och då behöver man vara händig. Det påminde mig om en händelse för många år sedan när jag var ung.

För många år sedan så sommarjobbade jag på en järnaffär. Jag var 17 år då. Ensam tjej bland en massa killar, men jag kände mig hemma bland alla verktyg då jag sedan jag var liten hängde med pappa i snickarboden. Jag hjälpte till så gott jag kunde med att bygga till landstället med ganska många fler kvadratmeter.

Varje dag så hjälpte man flera byggherrar med att de skulle få tag på de saker de behövde. Spikar, skruvar och diverse verktyg. På den tiden fanns det inte så värst många elektriska verktyg som det finns idag, så fogsvansar, borrsvängar, hammare, skruvmejslar och allt möjligt annat hängde längs med väggarna. Yxor och timmersågar stod snyggt uppradade och diverse krokar, småspik och kofötter samsades på sina krokar.

Men en dag kommer jag ihåg tydligare än många andra. En riktigt herre i blåställ kom in och jag gick som vanligt fram och frågade om jag kunde hjälpa till. "Jag ska inte ha någon hjälp av ett fruntrimmer! Du kan inget om det jag behöver ha!" fick jag till svar. Okey. Jag vände mig till nästa person som klev in genom dörren och hjälpte honom i stället. Mannen i blåstället stod och väntade i säkert en kvart på att få hjälp av en man. Strax efter att han fick hjälp så kom min manliga kollega med blåställsmannen i släptåg. Min kollega säger: "Jamen då ska du prata med vår expert på VVS!" och hämnvisade blåställsmannen till mig. Gissa om jag njöt! Blåställsmannen var bra trumpen då han en stund tidigare hade snäst av mig att jag inget kunde, och sedan bli hänvisad till mig.

Blåställsmannen skulle dra plastledningar på sitt landställe och behövde på plaströr och kopplingar till det. Jag såg till att han fick plaströr av rätt dimension som han ville ha och kopplingarna han behövde. Efteråt så tackade han så mycket för hjälpen och sa att han var nöjd för att han fått det han behövde så smidigt. Någon ursäkt direkt fick jag inte, men han fick nog en tankeställare om att tjejer faktiskt kan.

Till saken hör att pappa lärde mig allt jag behövde veta om rör och rördragning så fort jag kunde hålla i en rörtång. VVS-ingenjör som han var. Nu somnade han in för några år sedan, men jag minns fortfarande allt han lärde mig och har haft stor nytta utav det. Byta en diskbänksblandare är inga problem, och rensa avlopp går som en dans.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Fridaaaa
0

bevisar bara att kvinnor kan lika bra som män :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gittan
0

Eller bättre!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Fridaaaa
0

#2 Ja precis!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
0

Härliga ord! Tjejer kan!! Men dom behövs inte alltid. För vi tjejer kan och det vet vi..Kanske det andra könet som måste påminnas lite då och dåFlört

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Emma-Rhino]
0

tjejer kan =)

medde
0

Klart vi kan!

Anders 50
0

Ni är sååå duktiga sååå! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

medde
0

#7Visst är vi. Bakom varje stor man finns en kvinnaKyss

Linnea
0

#8 Bakom varje framgångsrik man står en förvånad kvinna!

Skynda långsamt så går det fortare.

medde
0

#9 Så sant såFlört