Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettoff-tpoic
Läst 1835 ggr
Monarchy
0

frågor om ägg,höns..!

Söker någon som har erfarenhet av hur äggförsäljning på torgmarknader fungerar, eller äggförsäljning i allmänhet.

Har några enkla frågor och funderingar!

medde
0

Prova lägg in dina frågor här då, så kanske du finner svar på det du söker

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Monarchy
0

Har en uppgift som ska lösas och måste förstå mer av vilka problem som finns.

Vad använder man brukar paketerar äggen, är det alltid i traditonella pappformen som på affären?  

Vad är det för nackdelar,fördelar på just den formen av paketering?

[TheoA]
0

#2 Om man ska sälja till allmänheten så tror jag man måste gå efter massa regler..

Men är det Pappkartonger som säljs i mataffären som du letar efter? Då kan du köpa såna på nordpost.

Monarchy
0

vill inte köpa, har en uppgift att ta fram en ny typ av förpackning för tex torgförsäljning av hönsägg.

Därför vill jag veta vad man brukar använda på torgmarknader när man säljer ägg och vad den paketeringen harför , för och nackdelar med sig.

Vad du skulle vilja se för förbättring på paketeringen vill jag gärna också veta.

Uppskattar svar väldigt mycket

sissie
0

Jag vet inte så mycket om äggförsäljning men varför kartongen ser ut som den gör har jag lite info om.

Äggkartongen och äggflaket är utformat så att ägget ska stå upp. Ägget är som starkast från ände til ände. Det kan man prova själv genom att försöka krossa ett ägg om man klämmer/trycker på äggets spetsar.

När äggen står upp så kan de tillsammans med kartongen bära tunga vikter. Vilket i sin tur är bra när man ska stapla äggkartongerna på pallar för att frakta dem.

Äggflaket är dessutom i sig en konstruktion som också kan bära stora vikter utan att falla samman. Vikten ovanpå fördelas på kartongens "spetsar" och vidare runt äggen.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Monarchy
0

#5 precis det stämmer det ju, men hjälper verkligen ägget kartongen?

Tack för informationen!

sissie
0

Det beror nog på hur stort ägget är. Små ägg når ju inte kanterna ordentligt så de hjälper nog knappast, men de större äggen som kommer i kontakt med kartongen borde hjälpa till att bära vikt. Deras form är väldigt bärkraftig. Man kan gå på ägg som ligger i äggaflak. I alla fall nästan. Det misnta ägget ligger lite snett så går de sönder.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg