Fågëldöd även i Sverige!
Expressen kan rapportera om någon hundratal döda fåglar i Falköping som regnade ner från himmeln.
länk till [Expressens artiklar
](http://gt.expressen.se/nyheter/1.2278474/mystisk-fageldod-i-falkoping)Läskigt! Men det finns säkerligen en naturlig förklaring.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Läskigt men det kan ju vara fyrverkerierna som är boven tillsammans med den bistra vintern. Fåglar har lätt att hamna i chocktillstånd och då dör de lätt efter ett tag när kroppen börjar stänga ner.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
hände ju samma i USA på nyår och där dog en massa fiskar också som spolades upp på land.
Men dessa i sverige har ju inte drabbats fören nu och det är inga fyrverkerier nu ju.
Riktigt konstigt måste jag säga…
#1 det kan det ha varit, eller hagel högre upp. Om fåglarna flyger genom en hagelstorm med tillräckligt stora hagel som ramlar hårt så kan det slå ihjäl dom tror jag nog!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Det har nu framkommit att fåglarna ( Kajor) här dött av yttrevåld. Då det har nu blivit klart av obduktion från Statens vet medicinska. Det rör sig om mellan 50 till 100 fåglar
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
yttre våld? vadå, av typ människor? =(
#5 Bilar. De sitter ju i mängder på vägen ibland, och en stor lastbil tar ju en del…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!