God kväll i kylan.
God kväll på er alla.
Julen närmar sig med stormsteg med allt var det innebär. Jag hoppas inte att ni stressar för mycket.
Är det bara här nere i de småländska skogarna som det är riktigt riktigt kallt? -22 stod det på ute nyss. Inte ens katten hade jag samvete till å kasta ut…
Snörekord läste jag om i tidningen idag med. Tjockaste snölagret på över 100år. länk
Så, ta det lugnt på vägarna nu i juldagarna och ge er inte ut i onödan.
Mvh Emma
Kallt mitt i Solna också
BURRRR!
Ja i Lindesbergs skogar har vi nu -28…. brr myggfritt är det iallafall..
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
-25 nu på morgonen. Vi får nog vänta oss en kall jul =)
usch ja… här e det -27.
~ Anneli ~
Jag ska vara inne idag - skönt
Nu är det verkligen inte kul att vara ute! Kallt så det räcker till!
Hundarna har börjat ha fått på sig sin kläder, vilket dom uppskattar väldigt högt. Glöms dom så vänder dom snabbt och vill in i värmen igen..
Till våran stor "lycka" har blandaren till vattnet i duschen börjat fela och den ger inte varm vatten ordenligt. Så hur kul är det att ta en dusch……I ljumt vatten, kanske en varm sommardag men nu är det inget man önskar och vill ha!
Ha en forstatt trevlig dag.
Förresten var det någon som såg månförmörklelsen nder gårdagen?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#7 Jepp jag såg den när jag åkte buss.. För när jag gick ut så var den jäte stor och fin och sen när jag satt och kolla ut så var den som en banan…
# 7
Tänkte hela dagen att jag skulle kolla. Fullmåne var det ju. Men var helt slut efter stallet på kvällen så jag däcka i säng.
Burrrr! Här hade vi -27,9 i går kväll. Och nu är det "bara"-20 grader.
Men vad man anpassar sej. Människan är en spännande ras
Nu rycker man på axlarna vid -10-12 grader och tycker inte det är något.

#7 Jag såg månförmörkelsen tillsammans med ponnyn i hagen, dock var hon mer intresserad av maten och ville inte kolla med mig direkt. =P
VA ! Har jag missat något
Jag fotade grannens gård när månen gick upp så fint. Inte hade jag någon aning om att det skulle bli en månförmörkelse.
Blev dubbelt.

#13 Ja, det var i går morse/förmiddags. =)
Hej!
Det är jättekallt på smålandsgränsen med ;) (kronobergsgränsen) :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
nu äre bara -10 ute =) Kunde gå med vovvarna utan att frysa ihjäl!
Usch, nu på eftermiddagen låg temperaturen på -30 prick. Nu är det inte roligt längre. Måste ju kunna ta ut hundarna utan att dom fryser trampdynorna av sej.
vi har haft som kallast idag -22 grader, inte alls mitt klimat xD Trivs bäst i typ 10 plus!:P
Våra grannar mätte -32 idag …. Jättekul ''/ Jag älskar snö men inte kyla! Burrrr!
Ojdå! Är här så många Smålänningar i farten, trodde jag var ensam sådan här. 
Men jag har inte haft mer än -20, och det var natten till idag.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag skojar inte.. nu ska jag kolla hur kallt det är sen så ska jag gå och lägga mig.. -.-Nu är det bara 25…………….
Och här är det bara -27 nu
~ Anneli ~
Nu är jag inte glad över att vara hundägare. Ceasar (välpälsad golden) hatar sitt täcke men det "går väl an" men han har aldrig varit bekymrad av kylan innan tills nu…
**MVH Cerrolyn
#23 håller med. deras trampdynor är det jag märker av mest. Zac, en extremt välpälsad samojedmix får sprockor tillsammans med de andra. Mini kan knappt gå ut och kissa i trädgården. =(
Men jag har hört att det finns en salva man kan smörja på tassar som stelnar som ett skydd?
I går var det -21 Då vi gick ut på sista prommisen. Min hundar vände snabbt och ville in igen snarast, vilket jag bangade inte för alls.
Nu är det endast -15 över Sthlm,,,
Har ni nu hunnit med att bli klara med all julbestyr? Jag har det inte och måste ge mig ut en tur i dag igen.. Ska även titta på födelsedagspresenter till min dotter, då hon fyller år i mellan dagarna. Rean är då igång, men det finns inte mycket kvar att handla efter alla julshoppning,,,
Ha en fin dag i stress och kyla
Mvh
precis klar med janson, köttbullar och revben. Tar en paus å kolla datorn. Men nej, inte klar på långa vägar =)
Vi ska ut och hämta gran idag "/ Jippie!
#20 Nästan smålänning, bor vid kronobergsgränsen så ;)
#20 Nästan smålänning, bor vid kronobergsgränsen så ;)
Jag är också smålänning.
Mer eller mindre klar. Janson gör jag imorgon. Ischoklad ska köpas idag då jag inte fick tag på det igår när jag handlade också ska vi städa och pynta. Sedan klar. Eller jo, ska hjälpa min pappa att slå om paket också, han hatar det säger han.
**MVH Cerrolyn
#20 Född smålänning.
Ja jag bor i skogen utanför Gislaved.
Jag har mina rötter. Torsås// Gullabo
#33 Ahaa…Kalma län…
Där gjorde jag lumpen (Kalmar F12) och där fanns folk från Gullabo, men minns knappt var de hette.
Emmaboda bo här =)
Många smålänningar.. Jag är ju en riktig sörmlänning
… Näe.. kanske inte ….mammas släkt kommer från skåne och Småland … Pappas släkt kommer iallafall från Sörmland …. 
Vi hittade en Gran tillslut :) den blev väldigt bra :)
#37 vad bra! Granen är viktig =)
GOD JUL!
Är blekländsk (eller vad det heter)eller ja listerlänning (listerlandet utanför sölvesborg i blekinge) men bor numera vid kronobergsgränsen,:P