Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettfjäderfä
Läst 2109 ggr
[Eleya]
0

En rolig fråga!

Jag måste bara få ställa en fråga som får mig att skratta och som jag har haft på huvudet hur länge som helst.

När jag blir 'stor' tänkte jag skriva, men om några år iaf vill vi flytta till hus och jag vill gärna ha Höns som lägger bruna frukostägg.

Haha, nu till min fråga: Vilka hönsraser lägger bruna ägg eller är det deras kost?
jag är övertygad om att det är rasen, min mamma säger deras mat, min svärmor säger bådadera. 

Tacksam för svar och hoppas ni fick ett gott skratt.

[TheoA]
0

Om du vill ha små så kan jag väl rekomendera Hedemora, Dom värper Ljusbruna ägg väldigt fina! Sen så finns det Höns som värper blåa/Turkosa Ägg och den rasen heter Isbar , Men om man vill ha en hönsras som värper ägg varje dag så Kan man välja Brun Lohman eller Brun leghorn,. Även kochin är en bra ras som värper mycket ägg… :) Bara några alternativ..

sissie
0

Jag vart nyfiken på isbar-hönsen. Dom är ju jättefina!! Hittade denna sida med flera fina bilder på dem.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[TheoA]
0

#2 Visst är dom fina! Nästa år ska jag kläcka  fram kycklingar, Då ska det blandannat bli Isbar! :)

Vattnadal
0

Jag har hedemoror, och alla ägg blir inte bruna. De går från vitt (inte kritvitt, men ganska) till bruna, med olika nyanser däremellan. Har lärt mig att bruna hönor lägger bruna ägg. Jag har vita, svarta och bruna hönor.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lorita
0

#4 fördet mesta äe det som du skriver, bruna/svarta hönor = bruna ägg,

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning