Knivdåd mot hästar
Nu under helgen har det återigen hänt!! En häst har utsattas för knivdåd på Torps säteri som ligger en bit utanför Nyköping. Denna gång var det ett 20 årigt sto som skar i vaginan.
Nu visar det sig att dessa hemskheter vissa människor håller på med har ökat rent drastiskt. Detta idiotiska tilltag har ökat markant i år. "Normal" brukar det inkomma anmälningar på cirka 20 stycken per år. Men redan nu i år har det inkommit runt 40/50 stycken anmälningar.
Jag finner snart inga ord för det här.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Igen händer det! Den här gången nära mig! Jag vet att vi har "hästplågare" Här runtom som blandannat har varit inne i min klasskompis hage och jagat hans hästar :/
Just dom här personerna har också vart med om en stallbrand och blivigt hotade efter det! Den här hästen är dräktig och har bligigt skuren djupt in i vaginan och baken.
Det här stoet var dräktigt i sin 5:te månad Hon gick i en jättestor hage med 7 andra hästar på Gården Torp. Dom här hästarna skulle egentligen bo i sitt nybyggda stall på Ramsta gård som blev nerbränt för några månader sen.
Kan man göra annat än sucka…. Hur är vissa funtade rent ut sagt!
#2 det kan man undra…
gud va sjukt…
man behöver inte vara hästägare som jag för å tycka att det e helt sjukt….
var på nyheterna för ett bra tag sen om en ko som blivit slaktad i sin hage, så när ägaren kom ut låg bara resterna kvar. =(
Hur tänker liksom folk?

Helt sjukt detta. Verkar som att polisen inte riktigt anstränger sig heller..
Skynda långsamt så går det fortare.
#4 Bra fråga! Hur tänker folk… Ibland kan man ju börja undra. Tänker dom, eller? Tror det är tomt däruppe. Förlåt mina hårda ord, men blir så upprörd då man läser vad vissa kan göra mot djur..
Jag vet att dom har gått skallgång genom hela hagen med 6 poliser och lika många hundar. Jag hoppas att dom hittar grimman/repet som dom använde för att fånga in hästen!
Det tas nog med sig tillbaka,
#8 Jag tror också det, men man kan ju ha råkat tappa något 
#9 Inte då. Hur dumma dessa typer än är, så vet dom nog med sig att ta med sig all bevis… Men tänk om man fann en av dessa typer i sin hage då man hade stallet. Jisses törs inte ens tänka vad jag skulle göra.
#10 Hos min granne så var det en som drog ut strömmen ur stallet och slängde runt med alla täcken såfort hon gick ifrån stallet.
Polisen var där men dom hittade inget
Hon bor inte på gården utan det var några som tog hand om hästarna för hon har precis flyttat till sin kille för att hon ska få barn.
Så dom nya flyttade in i huset den här helgen, så dom hade åkt upp dit och matat och tagit hand om hästarna. Nu har dom inte gjort det igen, men det var läskigt!
#11 Förstår. Är det meningen man ska göra ett Fort Knox där man har djur
#12 Vad menar du? :S
#14 Ja man kanske måste bygga om stallen till militär baser….
Nja det jag menade var säkerhets systemet runt om.
#16 ja, det borde man ha! :P
Rörelse sensorer och kameror runt hela ägorna kanske…
fast det borde eg. inte vara nödvändigt ifall vissa kunde bette sig…
Alltid Oavsett
Visst är det sjuk rent ut sagt att man inte kan ha sina djur i fred!
Det är om när hennes stall brann på tv 4 Nyheterna, Hon får inte ställa in alla sina hästar som hon utbildar som även strider mot djurskyddslagen!
Det var en rykande buss som stannade utanför stallet, det har ännu in
te sanerats på platsen. Varken försäkringen eller bussbolaget vill hjälpa till.
Hon utbildade hästar som andra hyr in, hon hade ca.30 hästar.

#20 Det där är ju riktigt pinsamt. Smart att ställa bussen precis bredvid ett stall och vilken bra reklam för veolia när de vägrar ta på sig ansvar.. Vad tar dom ansvar för egentligen? Dödsfall?
Tv 4nyheter när? Går det söka om lite info ute på nätet, kan man kanske få ett bra sökord för att hitta?

Igår. Borde gå att hitta nånstans,,
Här är den :) Hon blir så arg och ledsen så hon börjar gråta ….
Måste tycka att det är onödigt att stanna utanför ett stall med bussen!? Om det nu rycker borde man väll försöka få den till en mer avskild plats?? Ett par meter till borde dom ju kunnat köra den iaf…
Alltid Oavsett
#25. det piper några gånger när den börjar överhettas, sen så stannar den automatiskt. Han kunde ju ha satnnat tidigare tycker man!
#26 Okey, ja, det borde ju ha märkts av tidigare så att han kunnat stanna då…
Alltid Oavsett
#27 ja det tycker man!