Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettoff-tpoic
Läst 1712 ggr
Tom-B
0

21 oktober 2010

Det pratas mycket om att vår jord går mot ett varmare klimat.

F-n tro det (fast jag tror väl egentligen på det).

Idag har jag här i mitten av Skåne fortfarande kl 13 ett 1 cm tjock snötäcke ute i trädgården.

Vackert (soligt också), men lite onödigt tidigt.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

[Emma-Rhino]
0

håller med. Lite väl tidigt.

[TheoA]
0

-3 C Brrrrr!

Rita-S
0

prova -10 ;) Det är så kallt här just nu!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[TheoA]
0

#3 Det längtar man inte till! Fy usch!

StefanW
0

Ja, varje årstid har väl sin tjusning, men vintern med kostnad för uppvärmning är väl inget man går och längtar efter. Det är väl dags att lägga på vintersulorna på bilarna, trist men nödvändigt.

Stefan - Modellbyggare

[Emma-Rhino]
0

men vintern kan väl vara snö i dec och jan men inte mer =)

Tom-B
0

Jag hade lite tur (eller skicklighet, förstås). Jag la på vinterdäcken i förrgår.

Tom

Rita-S
0

jag kör dubbfritt och har haft på mina en rätt lång stund redan :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

StefanW
0

Kör också dubbfritt, då man för det mesta åker på plogade och rena vägar.

Stefan - Modellbyggare

Rita-S
0

ja här saltar dom stora vägen, lite för mycket tycker jag, men då blir det onödigt med dubbar i vilket fall som helst.

Dom 1-2 gonger jag kör 310an som inte saltas över till norge efter snön har kommit kan jag heller köra riktig varsamt. Skal köpa snökjedjor eller något annat att ha "bara ut i fall att".

Tom-B
0

Jag har alltid tyckt att dubbfritt duger alldeles utmärkit i hela Sverige, utom i Skåne.

I Skåne har vi ofta minusgrader, men ingen snö. Det gör vägarna, stora som små, väldigt ofta glashala. Det motiverar dubb i Skåne.

Jag bor i Skåne, men har trots det dubbfritt. Man kan ju åtminstone försöka anpassa hastigheten efter väglaget. Fast det tycks vara en mänsklig förmåga på utdöende.

Tom

Rita-S
0

ja, Dubbfritt är värdelöst om det regnar underkylt med, men då är nog allt värdelöst tror jag. Har kört både dubbad och dubbfritt på sådan före och tycker jag halkar vilket som. Så då är det bara att lus-köra om man inte vill hälsa på diket eller andra bilar.

Men tyvärr är man ju inte ensam på vägen.

[TheoA]
0

Jäe, Nån enstaka minuus och 5 cm snö! Jippe! Inga vinterdäck på bilen! Jippe! Snorhalt på vägen! Jippe! Och det är oktober! 8 veckor kvar till jul :S