God morgon 6 sept
Hoppas ni alla vaknat pigga och krya, nu är det en ny vecka framför oss som väntar.
Tösen är i skolan och hundarna är rastade för stunden. Så jag sitter med en god kopp kaffe och kopplar av en liten stund innan dagens bestyr börjar. Först nu ska jag ner till centrum och hämta upp mitt nya körkortunderlag, då det var dags för att förnya det.
Senare under dagen är det träning för dotter, så det blir att ge sig in till city och betala lite trängselavgift till staten! Så är det att bo i Sthlm.
Hoppas ni alla får en riktigt fin dag, samt att vi kanske ses härinne på iFokus.
Må bäst alla
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jag har lyckats komma över en liten trevlig förkylning, vilken jag gör allt för att vårda väl.
Dagens möte med en förening jag är med i är jag alltså tack o lov nödsakad säga återbud till.
Annars har jag under de senaste dagarna haft en väldig lärorik och givande diskussion på sajten Datorn. Jag har lärt mig mycket.
Mitt problem har varit, att då jag skickar mail med något av mig författat dokument som bilaga, har mottagarten inte kunnat öppna bilagan.
Efter mycket om och men (jag är så dålig på att informera om datorgrejor) så har jag lärt mig att Microsoft gör allt för att djäklas med oss användare. När dom gör sina programuppdateringar, blir denna inte kompatibel med äldre versioner. Förmodligen för att tvinga oss alla att uppgradera.
I detta fallet gällde det att dokument sparade i nya versonen Microsoft Office 2007-2010 sparas med slutändelsen .docx. Och den är inte kompatibel med den äldre versionen .doc. Alltså måste jag, till dem med den äldre versionen, spara om dokumentet i .doc-format innan jag sänder iväg det.
Så klumpigt. Många kunnigare användare klagar på Microsoft. Jag börjar förstå varför. Det sägs att Open Office skall vara betydligt bättre härvidlag. Jag skall pröva.
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
Har kommigt hem från skolan.. och har vart med en kompis som åkte hem nyss… Har tagit fram 3 st burar åt kaninen som gillar att smita om det inte är jätte tätt…
Har inte gjrt så mycket. är lite trött..