Kul att du lade in den här läken. Alltid intressant.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Finns det fortfarande vilda hästar på Lojsta?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Jag rider på ett russ just nu han är suuuuper gullig och snäll :D
Jag rider på ett russ just nu han är suuuuper gullig och snäll :D
Kul med lite mer info om Gotlandsrussen.
Läste när jag var barn om ett russ som hette Vitnos. Den har nog alla hästiga tjejer läst.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Jag har bilder som har verkligen några år på nacken, det är premieringar från Lojsta Hed. Men bilder är 1960-70 talet. Det är min syrra som var där och fotade. Då hon var med en bekant som hade hingstar. Minns en som jag brukade rida på Frigg! En snäll vacker svart hingst
#6 och hästtokiga klllar…. jag har läst många av dom :)
# 7 Har du något inscannat som man kan få ta del av?
Nja inte,men om jag skrapar med foten kanske LeffeD kan hjälpa mig med att scanna in lite bilder.
#9 Frigg var väl en ganska bra pålle om jag minns rätt. Vore kul om du kanske visste lite om han, då det var många år sedan
# 10 Kan det varit Frigg 150 som var född så tidigt som 1955?
Mycket spännande i så fall. Han är morfar till hingsten Grane 253 som finns på min russida och jag red som barn på Valla. Grane har gått på travet och även varit på Lojsta Hed en säsong.
#11 Kan nog stämma om Frigg, Jag kan prova och se om jag kan Googla Frig 150 och se om det är samma, i så fall har jag massor med kort på han här hemma.
Minns du om det var en avelshingst eller inte?
Yepp det var han, Minns han som svart, snäll då det var han jag lärde mig på:-)
Pappa till en massa hästar som fanns på Ågesta ridskola. Fanny Fiffi. Lolly mm,,. med mera det var han och en som hetta Dröm som var pappa till de flesta på den ridskolan.( Länge sedan)
Frigg fanns hos sin ägare en snäll gammal man som som jag vet inte om man ska skriva namn på men om vi säger T B.
Lovar att kolla om jag skrivit någon gång ett nr bakom korten som då 150. Men då jag kollade så var det ju han och Dröm, Signal och några namn jag väl kommer ihåg samt har bilder på, så det var ju på den tiden dessa hästar var aktiva.
# 14 då är det han :-)
Vore superkul med gamla bilder!
Russhingsten jag red som barn GRANE 253 e Dröm 131 u Frigga 844 e Frigg 150

Dina russ:
Fiffi 1022 f 1964 e Frigg 150 u Lolly 784
Fanny 1288 f 1967 e Frigg 150 u Lolly 784
Lolly 784 f 1961 e Rask 112 u Lill-Laila 464
Så kul:-)
Det stämmer om Fanny med mera. Så kul att se dom namnen igen. Lill-Laila var också en super go liten tjej. Hennes mamma fanns på Ågesta ridskola minns jag , hon var även mamma till Lotti och Lilly om jag minns rätt nu. Det var ett ju ett tag sedan.
Men lovar att kolla igenom bland foton efter Frigg, Dröm och se vad jag mer kan finna.
Vilken underbar bild! Vilka minnen man får tillbaka då man ser på bilden
Nu har jag hittat bilder på Frigg och andra trevliga russ! Var du intresserad av att se dom?
I så fall lånar jag min väns scanner och fixar det åt dig
Mvh
Tar bort som du skrev mailet adress i, Så lovar jag att så fort LeffeD kommer hit och dricker upp mitt kaffe, så kommer jag att lämna korten til han så dom kan scannas in.
Vill du även ha på andra Frigg avkommor med?
Gärna alla gamla russ 
Oj! Det blir en massa bilder det som ska scannas. Men ska titta igenom dom som ser bäst ut i bild, då de flesta har ett visst antal år på nacken. Men lover att fixa detta åt dig. Så kul då man har just "väcks" upp i så fina härliga minnen. då man var ute och red på dessa trevliga russ. Sedan är ju Frigg en speciel herre i mitt hjärta, det gör ju inte saken bättre.
Satt läge och väl och tittade på alla gamla bilder, vilken härlig stund det blev med minnen.
Lill-Laila enorma färg som hon hade, hon var så olik dom andra, även sina avkommer Lotti Lilly med mera.
Spännande!
Har du något på hingsten Dröm?
#22 Klart jag har! Skämt o sido jag har en hel del på Dröm och hans avkommor, Lill-Dröm med mera.
Så dom jag tar först är Frigg och Dröm med deras avkommor
Jag kollar mailen en gång per minut 
Har inte träffat Leffe ännu, men ska även ut under dagen och se om jag kan finna en bra billig scanner på rean, Så hoppas du kan jag fixa det själv under kvällen.
Zondell
Nu har jag fått bilder klara på Frigg och Lotti. I nästa tur blir det Dröm och annat blandat
Ska jag lägga in dom här i tråden? Eller vill du ha på mailen. Men lova mig en sak, Använder du domm på något sätt medela mig är du snäll
Medde
Jag har skickat ett privat meddelande till dig :-)
Jag har fått det pch svarat.:-)

Jag vill gärna se några bilder!
Skynda långsamt så går det fortare.
Zonell!! Jag har totalt tappat tid och rum. Skolstart för tösa och en bil som behövde besiktigas med mera gjorde att tiden rann i väg, men bilderna kommer nu i veckan prommis!¨
#29 På russ?
Fint! Väntar med spänning.

#30 ja på russ =)
Skynda långsamt så går det fortare.
#32 Okey se vad vi kan göra för att få dig glad. Återkommer Prommis
Zondell
Pust! Äntligen är dom på väg, hoppas du finne bilderna i din
inkorg:-)
TUSEN TACK :-)
Vill hem från jobbet NU för att komma in i mailen!!
Vi hörs Medde 
Hoppas du blir nöjd. :-)