Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettoff-tpoic
Läst 1763 ggr
medde
0

Dykande åsnor

Det två åsnorna Smockey och Dipsy som finns på rodeon i Pipe Creek i Texas. Dyker från en trampolin sju meter hög och rätt ner i en pool. Inget djurplågeri sägs det, men många djurvänner rasar över det här. Vilket jag kan säga att även jag gör då jag ser detta. För inte kan någon säga till mig att dessa två åsnor gör det som det sägs. Dom gillar detta!!

Titta in själva på klippet och även läs artikel. Jag ändrar min inställning om de här två stackarna.! Länk svenska

Men läs även på den här länken  från News of the world

Som börjar sin artikel med de rätta orden i sin ingress .Länk 

Jackasses

Sick rodeo forces mules into high-diving stunts

Vad tycker ni om det här efter ha sett och läst? Djurplågeri eller av nöje från åsnan sida?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[TheoA]
0

Jag tycker det är djurplågeri!

Varför har man börjat hålla på med åsnor nu? först så var det den flygande åsnan och nu är det en dykande?

viktoria91
0

Finns en film om en tjej som gör detta fast med hästar och hon rider dem ner i poolen, hon blir blind för att hon inte sluter ögonen innan hon träffar vattnet. Ingen dokumentär men ändå.

medde
0

Minns det filmen, men vad hette den? Var det inte Jodi Foster som spelade huvudrollen i den? Med en vit pålle

viktoria91
0

#3 Kommer inte ihåg, var nog 6-7år sedan jag såg den=P

medde
0

Det ska vara en sann historia

Mantissa
0

Jag har åsnor och vet att de har en djup inneboende rädsla för vatten. Har aldrig träffat en som gillar vatten. De kan lära sig att tollerera det med träning och även korsa floder mm, med de flesta går omvägar runt den grundaste vattenpöl. De gör det absolut inte om inte någon de litar på ber dem.
Åsnor är noga med att ha fast mark under fötterna, då känner de sig trygga.

Jag har inte sett klippet och efter att ha läst beskrivningen så vill jag inte göra dety heller.

medde
0

#6 Tror du gör helt rätt i det också, om jag ska vara ärlig. Inte alls kul at se.

Elshira
0

Jag har hästar som kan slänga sig för en liten vattenpöl (och gör det varje gång på grusvägar etc.), men är det ett par decimeter djupt (eller djupare) så går de gladerligen i.

Så att de automatiskt hatar vatten bara för att det är en pöl kan jag inte hålla med om.

Kanske gillar åsnorna vatten, och kanske hoppar de utan att säga emot allt för mycket och kanske inte ser det som allt för jobbigt. Hade de verkligen inte velat det har jag svårt att se hur man får i dem, men kul lär det knappast vara.

Men vägen till att få dem att hoppa lär knappast varit något som var trevligt för åsnorna… (Ser framför mig hur de puttar i dem)

Hakuna matata!

Mantissa
0

Rodeos är väll knappast kända för sin djurhänsyn

medde
0

Rodeo är tyvärr ett riktigt påfund tycker jag, För många tragiska olyckor som hänt.  Har sett filmer som fått mig att nästan vilja … (ord saknas) Då ändrade jag min syn på det totalt. Klippet jag syftar på är på tok för stark att visa härinne anser jag.