Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etiketterfårgetter
Läst 1945 ggr
MoaW
0

HJÄLP!

Det är ett får som har rymt, ägaren är på semester… Vad ska man göra i en sån situation Förvånad Jag har försökt få den att gå in samma väg som den kom ut men den är inte så samarbetsvillig. Den verkar väldigt stressad och vill bara in i hagen igen.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[Maijah]
0

Känner du ägaren?

Har du något att locka den med? Helhavre elr så t.ex? Annars hade jag smygit fram till den och tagit den i frambenen (alltså lyft på frambenen lite grann, stå men fåret mellan benen) och sakta gått frammåt, (fast det beror ju på hur stor den är och om man orkar förståss, de kan sprattla rejält)

Perly
0

Ifall ägarn är på semester borde det väll finnas någon som ansvarar för fåren undertiden ?
Isåfall vore det bästa att lyuckas fåtag på denna persson i första hand, annars ta hjälp av någon och driva in den

Alltid Oavsett

sissie
0

Om man är några stycken så kan man bilda en kedja - vandrande staket. Ofta kan man locka får med en hink med lite havre. Skaka på hinken så havren rasslar. Det finns inte många djur som inte nappar på det.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Hur har det gått?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MoaW
0

tack för hjälpen! :)

#1 nej jag känner inte ägaren men min mamma har pratat med honom några ggr. Jag tycker så mkt om fåren bara så jag brukar hålla koll på dem :P

#2 jo det finns det, men vi hade inget nummer till den personen tyvärr.

Det gick bra tillslut! vi fick tag på våra grannar som visste hur dom skulle göra och dom fick in fåren och lyckades sätta igen hålet! Skrattande

sissie
0

Vad bra att allting löste sig fint. Det är bra med människor som upptäcker rymlingar innan det händer en olycka.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Vilka bara nyheter!

MoaW
0

Ja jag blev jätteglad att det löste sig, har blivit riktigt fäst vid dom där fåren Flört

medde
0

Dom kan verkligen vara glada du finns i deras närhet.