Önskemål på artikel ?
Här startar jag en tråd där man kan önska vad en artikel ska handla om. Lantdjur innefattar mängder av olika djur och information. Så har du önskemål på artikel så kan du gärna skriva det här. Tänk stort ! 
Mvh Ellenfyrkant
Jag som avgudar får skulle tycka det vore kul med en artikel som innehåller alla raser (alltså kort beskrivning av dem alla, såsom vilka färger de kan ha, hur stora de blir, hur de är t.ex) som finns i sverige samt en bild till respektive ras. Och nu menar jag inte bara våra inhemska får utan också importerade raser som finns i sverge, såsom Dorset, Leicester, Shropshire t.ex. Finns väl runt 20 raser i sverige skulle jag tro.
Jag här väldigt långsiktiga drömmar om att ha får och/eller dvärggetter i framtiden, som sällskap och möjligen fåren till vallning.
Därför skulle jag vilja se rena faktaartiklar om får och dvärggetter. Vad äter de, hur ska de bo, sjukdomar, vad krävs av mig som ägare mm.
Såg att ni har en kort artikel om Getter, men den innehåller inte det jag önskar, kanske kan man utöka den?
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Ni missar väl inte ellenfyrkants fråga om föslag.
Nu har du lite att pyssla med Ellenfyrkant..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jag skulle vilja läsa en artickel om den lagliga biten av lantdjurshållning. Måste man ha tillstånd? Vad krävs av en småskalig producent? Vilka lagar och regler gäller och vart hittar man dem? Jag är inte så insatt, men jag hoppas att bli:)