Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: off-tpoic
Läst 1389 ggr
Ellenfyrkant
0

OT Var hos skomakare idag..

Var hos skomakare idag för att lämna in en sko med hundtuggad innersula och två handväskor som har dummat sig lite. Har både en lokal skomakare och ett par stycken inne i stan. Har vart med trasig innersula till en av de i stan för något år sedan men minns inte priset tyvärr. Denna gång hos den lokala kostade i alla fall ett byte av skosula 150 kr. Det är ju inte så billigt men ändå förståeligt, det var tydligen inte bara att klippa till och lägga i en sula utan mannen skulle behöva skära den tunnare också. Så jag vet inte vilket pris som gäller om den inte beghöver göras tunnare, kan hända att det inte är någon större skillnad. Vad tar eran lokala/ icke lokala skomakare betalt för saker och ting ?

Mvh Ellenfyrkant

medde
0

Jag har den enorma ten och har en bekant sm som är skomakare, en lite pinsamt att åka dit varje gång jag behöver hjälp. Så många ggr tar jag det med skomakaren här i centrum.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

StefanW
0

Tycker inte att priset för de olika saker som man behövt hjälp med har varit dyrt. Vill nog påstå att det svider mer i plånboken och behöva vända sig till bilverkstaden.

Senast var jag där med en dragkjedja till en jacka, som de fixade medan man väntade, uppskattar mycket att de finns då jag inte gillar att slänga saker i onödan.

Stefan - Modellbyggare

medde
0

Samma här. Byta dragkedja här i centrum ca 200 picks

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥