19 juni - Bröllopsdagen
Det kungliga brudparet tycks få en fin dag för sin stora dag.
I och försig säger väl ordstävet att regn i brudkronan ger brudparet pengar och ett långt och lyckligt liv.
Det första har de väl gott om redan, det andra kan man bara önska att dessa ungdomar, liksom alla andra, får del av.
Själv skall jag vara på styrelsemöte med byns Vägförening (är kassör), och senare iväg med husbilen och sambo på MC-träff invid Ivösjön.
Det är sambon som har haft egen bamseMC, och är fortfarande materialförvaltare för Skåneklubben, och syr klubbens emblem på jackor m .
Själv har jag kört MC en gång på 60-talet, och höll på att köra ihjäl mig. Som nybörjare kunde jag inte lägga ner cyckeln tillräckligt i en kurva, och kom över på andra vägsidan. Om det blivit ett möte just då, så hade ni sluppit mitt pladder.'
Så ingen mera gång MC. Men jag är glad ändå!
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
Ett speciellet god morgon till dig Tom-B!
Tack för det fina god morgon inlägget. Hoppas du får en helt perfekt dag, men det låter så i alla fall. Så jag säger : Må bäst Tom-B!
In till stan blir det inte i dag så mycket vet jag i alla fall, kommer man in dit så kommer man väl inte hem igen på ett bra tag, med alla mäniskor som tydligen i detta nu vallfärdar in till city för at få bra platser med mera innför kortegen som ska vara som först efter 16. Men ok för min dotter så är det lite magiskt med ett prinsessbröllop.
Nja jag håller mig på utanför citygränsen i dag. Hundar ska få en lång fin promenad, det finns mycket trevliga saker att hitta på ändå.
Ha en fin dag alla
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥