BP vill stoppa bilder.
Det här har väl inte med denna sida att göra, men man kan inte låta bli att följa det som hänt ang oljeläckan och BP. Detta har och kommer påverka djurlivet i många år framåt. Tycker detta är så frukansvärt att jag inte finner ord. Men då jag läser att BP vill blockera bilder, så vill jag visa länk till en kvällstidning som just visar bilder på sjöfåglar som blivit drabbade av oljan. Då jag anser att bilder kan verkligen få folk att både vakna och agera. Ska väl för rätt sak säga att det verkar som BP lyckats stoppa läckan med en slags hätta under natten till i dag.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Det är väl klart BP vill tysta ner det hela! Dom står ju som stora boven i ett drama dom inte riktig har skulden i, klart dom vill tysta ner hela eländet. Men samtidig har vi en rätt att veta detta, detta påvärkar VÅRAN miljö (även om jag inte är amerikaner). Så att forsöka stoppa bilder.. jag förstår varför dom vill det, men detta har dom knappast nåt beslutanderätt över.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Såg bilder igår på Tv:en, usch vilka hemska bilder, vilket lidande..

Hoppas att organisationerna som åker och hjälper krisdrabbade djur får många frivilliga som hjälper till!
Tror det är ganska många som tagit sig dit och hjälper till så gott som dygnet runt. Vilka hjältar dom är i mina ögon.

Ja visst är de!
Jag skulle också hemskt gärna vilja fara och hjälpa till!
Någon som vet någon organisation som man kan kontakta?