Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: gårdar
Läst 1384 ggr
medde
0

Lantbrukare åtalas/ Jämtland

Nu kommer de två lantbrukare att åtals i Jämtlands län, detta för djurplågeri av cirka 200 nötkreatur.

Det här har jag för mig vi har skrivit om tidigare på sajten. Men åtelet gäller och omfattar den första kvartalet av 2009. Då det skedde så sades det från polis att det var nog det mest omfattande fallen av djurplågeri i sitt slag i Jämtlands län.

Många av korna dog av vanvården och även en del fick avlivas då dom var i för dåligt skicka att kunna klara sig utan  enbart led.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
0

Något jag inte förstår är hur dessa människor inte ser vanvården. De borde ju märka om de inte hinner med sina djur och göra något åt saken innan. Minska på sin besättning tex.

Det är hemskt när det ska gå så långt att djuren lever i missär och lider.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Blir alltid lika förvånad som du säger: Att ingen ser eller märker vanvård. Det måste ha ha haft kontkat med fodergross osv.. Det ska ha trabbat över 200 nötdjur, det vill säga inte några….Grannar med mera??

sissie
0

Någon borde sett något tidigare långt innan vanvården blev så grov. Problem eller att man gör fel kan alla göra. Det är inget konstigt med det. Det gäller att göra något åt det i god tid så allt blir ok igen. Man kan väl säga att om någon sett ett begynnande problem men inte sagt eller hjälpt till så är de också skyldiga till vanvården.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Det du säger nu sissie är det som alltid gör mig så förvånad, ingen ser eller hör något?

sissie
0

Det är så konstigt. Någon borde ju ha sett, men blundar väl för det. Törs väl inte för gransämjans skull. Det är också konstigt. Varför inte erbjuda hjälp när man ser att det behövs?

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Oftas så tror jag helt och fullt på att folk runt om vet, men tyvärr blundar!!!! Är det just rädslan att inte stöta sig med någon och vänta på någon annan som ska agera?

Bättre att hjälpa, många ggr finns det en tradgedi bakom de som händer på gården och kan vara ett rop på hjälp, för inte är det mesta delen okunskap bakom.

sissie
0

Stämmer nog bra. Håller med dig.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg