Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etiketteråsnorkaniner
Läst 5146 ggr
bluemary
0

Kaniner

Då jag skrivit ett inlägg om katter så bara jag måste
ta med dessa underbara kaniner.

Har själv  köpt de som på djurmarknader har
suttit, helt förskrämda, i en pappkartong. Priset har
varierat mellan 25-50 kronor.

Snuffe, med fin stamtavla med, levde i 7 år men
hans "flickvänner", som jag köpt på marknader blev
sjuka och blev bara högst 1 år. Kanske att det var
inavel, eller liknande, som gjorde att de inte var så
motståndskraftiga.

Samma fråga här, flera som haft dessa underbara
små kaniner ?

Stephanie
0

Vi har haft två kaniner här hemma. Minns inga raser, men syrran hade en mycket söt madagaskarfärgad hane som tyvärr togs alldeles för tidigt från sin mamma (vilket inte förvånar mig längre, nu när jag vet hur djuraffärerna fungerar…). Han var därför otroligt mammig mot min syster. Tyvärr dog han väldigt hastigt en morgon. Min syster vaknade av att han sprang runt i buren, och till slut lade sig ner och dog i hennes famn. Rynkar på näsan Innan det hände skaffade jag mig också en kanin, en hona. Hon var inte speciellt rolig för mig som var rätt liten då, eftersom hon högg efter en så fort hon kom åt. Eller rättare sagt - ena stunden kunde hon vara hur go som helst, nästa var hon bara ilsken och bet. Till slut bestämde vi oss för att lämna tillbaka henne till djuraffären, och vad hände inte då kvällen innan det? Jo, mamma satt och klappade på henne, med henne liggandes på rygg i sitt knä, och vad dyker inte upp där? Jo, min lilla honkanin visade sig vara en hane…. Så hennes raseriutbrott berodde förmodligen på att vi luktade annan hane ibland. Och nej, jag är inte förvånad över djuraffärens miss här heller Skrikandes

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

medde
0

Vi har haft kaniner, men då tösa är allergisk så fungerade det inte så bra med dom hemma.  Därimot hade vi kaniner i stallet. Av en stor blandad kompott av stor och små.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
0

Om jag skulle skaffa kanin så skulle det få bli en av de större raserna. Då kan den få knalla runt i huset som en hund. Bur som nattkvarter och toalett.

De stora kaninerna är inte lika spattiga av sig. Mycket lugnare av sig.

När min mamma var unga och gift så hade de angorakaniner. Så där en 20-30 stycken. Som de klippte ullen från.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

En belgisk jätte kanske?

sissie
0

Kanske det.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Jag kommer och klappar:-)

Perly
0

Har fött upp kaniner och hade väll som flest 21st samtidigt :P Nu har vi inga kvar

Alltid Oavsett

medde
0

#7 Vad hade du för ras på din uppfödning? Frågar en nyfiken medde

Perly
0

#8 Dvärg vädur Glad

Alltid Oavsett

medde
0

Det var det vi hade också hemma, en från djuraffären som vart en björns storlek, Men den andra vart "normal" för sin ras. Tyvärr så fixade min dotter inte dom.

Perly
0

#10 Okej… Våran hona var riktigt stor. Synd att din dottern inte tål, riktigt sociala djur (oftast).

Alltid Oavsett

[aammE]
0

Jag har 3st, varav en är dräktig så vi väntar smått om 3v. Glad

En vit blåögd lejonhuvad dvärgvädur (blivande pappa),
en ljus zobel blå lejonhuvad kanin (dräktig) och en harkorsning (belgisk hare/teddydvärgvädur).

[aammE]
0

Bifogar lite bilder också.

Algot (lejonhuvad dvärgvädur, hane):

Ariel (lejonhuvad kanin, hona):

Dolly (harkorsning, hona):

medde
0

Men så fina dom är. Var tvungen att ropa på tösa min, så hon får också se å dom fina bilderna. Hon gillade dom också jättemycket speciellet dom två överst. Men jag tycker dom alla tre var fina. Men klart pälsbollar är så sötast.

Den under ser stor ut?

[aammE]
0

#14 Så roligt att ni tycker om dem! Skrattande De två pälsbollarna väntar ungar tillsammans så det skall bli spännande att se hur ungarna blir.

Den undre är ganska stor strax över/under 3kg tror jag att hon väger. Men hon är väldigt lång och smal i kroppen.

medde
0

#14 Måste säga att det är riktigt tråkig att tösa allergisk mot dom söta, lovar dig annars hade jag börjat tjatat mig blå till dig om att få köpa en liten raring.

Men vi har massa fina djur ändå hemma. djur kan varken hon eller jag vara utan.

[aammE]
0

#16 Allergier är verkligen jobbigt! Min pappa är allergisk så när jag flyttade hemmifrån så blev det direkt att köpa fler kaniner. Oskyldig

Jag lovar att jag ska visa lite bilder på bebisarna när de har kommit och hunnit "söta till sig" lite! Skrattande Jag ska spara minst en av dem också.

Fridaaaa
0

Har kaniner och ska ha en till :=) Underbara djur somjag inte kan leva utan :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bluemary
0

I min röra bland alla kort som ska sättas in i album någon dag
när jag känner för det -vilket jag aldrig gör - så har jag under-
bara kort på hur hundarna sover i hundbädden tillsammans med
katter och 2 kaniner. En salig röra men alla stortrivs !Glad

Emelie
0

Även jag har kaniner. 4 stycken för tillfället, men två kullar är påväg :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

medde
0

#20 Var inne och kikade på din hemsida. Superfina kaniner:-)

Grattis även till din nya sajt här på iFokus. All lycka till med den.

Emelie
0

#21 Tack för komplimangerna! :) Det värmer alltid lika mycket när man får komplimanger.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

bluemary
0

Som jag skrev i början så hade jag kaniner som inte levde så länge, och det var de som jag köpte på djurmarknader, kunde bara inte se dom sitta i en liten kartong med 25:- på.  Min kanin som jag köpte i djuraffär blev ju 7 år men de andra dog ganska så snart trots
besök hos veterinär (som alltid fredag kväll eller helg…Obestämd)

Hur är det med sjukdomar på kaniner ?

Emelie
0

#23 Hur menar du att det är med sjukdomar? Det finns en hel del sjukdomar hos kaniner tyvärr.

[aammE]
0

Här är en av ungarna:

medde
0

Men så söta, inte utan man blir sugen, men men tyvärr går det inte. Men tittar mer än gärna på bilder.

Emelie
0

En av mina ungar:

[aammE]
0

#27 Den är lite lik en av mina. (den svarta)

medde
0

Men så söta. Blir ju helt salig av dom fina goa raringarna på bilderna.

giffan
0

När jag var liten va mina föräldrar rädd att jag skulle vara allergisk mot kanin. Så jag fick helt enkelt ett kanin skin att leva med ett tag. jag sov med det och hade det nära dygnet runt. Och jag visade inga tecken på allergi. Snacka lyckan va stor när jag fick min egna levande kanin. För att bara några veckor senare vara tvungen att göra oss av med den… Då pappa blivit allergisk Skrikandes

Nu har jag endast en kanin… och han ser faktikst ut som den tredje kaninen i inlägg #13 han har bott med ett marsvin, men det lever tyvärr inte längre (även det är en historia)

Kaninens bästa vänn är en av katterna. Det fungerar inte att hoppa hinder när katten är ivägen… Bara om katten sitter i slutet av banan. Annars drar kaninen av banan åck vill till katten.

katten sover även i hans bur..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus