Björn skjuten.
En man skjöt en nyvaken björn är nu anhållen för misstanke för grovt jaktbrott.. De två männen var ute och åkte skidor och hävdar det var självförsvar. Men polisen tror annat.En utredning att igångsatt. Då det även visade sig att det var en hona som bar på mjölk så spårades idet och ungarna hittades,, det var tre sycken och belut togs att avliva ungarna då dom inte skulle kunna klara sig själva.
Läs gärna vidare i denna artikel
Medde inte glad:-(
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Man får tro vad man vill om det som står i tidningar.
Och vid sådana här händelser med rovvilt så blir det alltid polisförhör på den högsta skalan.
Nu var det så att björnen sköts med ett hagelgevär och endast en av de tre hade vapen.
Vem ger sig ut på tjuvjakt på björn beväpnad med ett hagelgevär?????
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tycker att artikeln var en anning konstig, hade de tänkt skjuta räven eftersom de tog med sig gevär när de följde rävspåret?
Finner heller ingen anledning till att de skulle bli jagade, om de inte varit på fel sida av honan (mellan henne och idet) och forsat mot idet…
Tycker synd om björnarna men måste säga att skidåkarna verkar något mysko…
Alltid Oavsett
#1 På ett sätt försår jag dig.
Men mina tankar är även tillfället gör….
Läste i pressen under dagen att björnjägarna är nu anhållna!
Ska bli spännande att följa detta!
Instämmer med dig 890-3
Ja nu hinner polisen med….men om man ringer om inbrott, misshandel eller följer efter misstänkt rattfyllerist då finns det inga resurser.
Ursäkta mig…förlåt….men jag blir liite upprörd när det alltid dras igång en utredning värre än om ett mord hade begåtts så fort som det händer nåt med rovdjur och jägare inblandade.
Men visst ska detta utredas, som allt annat som inte följer lagboken.
Det är ok att man blir lite upprörd. Håller med dig om att det skylls alldeles för ofta på att det inte finns resurser, men så fort det luktar "löpsedelsplats" så finns de där.
Nåja. Det är bra att dess båda herrar ställs mot väggen.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Svänger fort i den här historien tycker jag,men kommer att följa den så noga det går