Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikettersajtenifokus
Läst 2474 ggr
medde
0

Dags att välja webläsare

Inte har det med ämnet på sajten men viktigt information.

Nu kommer det att börja från och med måndag att skickas det här medelandet till alla dator användare. Så ni kommer att få det ett fönster som ber er välja webläsare.

Läs vidare på dessa länkar,

Länk 1

Länk 2

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
0

Jahapp. Så det är dags nu. Då får man se om det dyker upp på måndag. Antar det då jag har Vista i min dator.Flört

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Detta kan kanske även vara julafton för dom som vill förstöra, men verkar som jag kommer att bestämma mig att stanna kvar p åIE

Achatina
0

Har kört med firefox i flera år nu, kommer aldrig gå tillbaka till IE. Opera är rätt bra det med, men aldrig mer IE. Så det där kommer bli ett enkelt val :P

Linnea
0

Verkar inte spela så stor roll IE kommer ju finnas i datorn även om man väljer annat. Jag använder både IE och Firefox.

Skynda långsamt så går det fortare.

Tom-B
0

#4. Varför växlar du?

Har aldrig använt annat än IE. Men skall testa Firefox.

Och på vad för sätt är Firefox bättre?

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Rita-S
0

Använder firefox, ie och chrome under min dag. IE på jobbet (vi får inte använda annat), chrome på min xp-dator och firefox på linuxdatorn.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Linnea
0

#5 Pappa tyckte jag skulle testa firefox det är snabbare än IE.

Achatina
0

Opera är lätt den snabbaste och smartaste webbläsaren. Eller Safari kan vara snabbare men den är så mac-ig i övrigt xD

Firefox är snabbare och säkrare än IE som tydligen ska vara en rackare på att släppa in otyg man inte vill ha i datorn (utan att man är medveten om att det kommer in).

Jag använder IE när jag ska koda css koder men aldrig annars.

medde
0

Jag har IE, men har inte fått någon förfrågan ännu om byte. Någon som har fått den frågan ännu?

Tom-B
0

Jag har just prövat Opera, men är inte så väldigt nöjd.

Jag kan t ex inte kopiera in en sida från Open Office hit till iFokus genom att användas iFokus kopieringsfunktion.

Jag får beskedet "Fungerar ej med din webbläsare" Och när jag kopierar med tankentknapparna blir den här inkopierade texten jättestor.

Dessutom tycker jag att Opera visserligen när den fungerar verkar snabbare än IE, men det är ofta som det är väldigt segt, om det över huvud taget går alls.

Prövar nu Firefox.

Har inte heller fått förfrågan.

Tom

sissie
0

Någon förfrågan hari nte heller dykt upp hos mig än.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Achatina
0

Antagligen lär det inte dyka upp någon heller :P Gissar jag på iaf

Tom-B
0

Har ännu inte fått någon "Väljsida", jag heller.

Men jag har tagit modet att börja testa olika Webbläsare.

Opera tycker jag inte om. iFokusfunktionen kopiera-klistrain fungerar inte (gör den inte heller i Firefox), men tangentbordsfunktionen ger en inklistrad text som är jättestor. Hur ändrar man det smidigt. I övrigt var Opera ibland snabbare än IE( att byta sida, men oftare bytte den inte alls (vilket också hände då och då med IE).

Testar nu Firefox sedan igår. Snabb inladdning av programmet. Automatisk överföring av mina inställningar från IE (smart!). Kanske något långsammare än IE, men har ännu så länge inte vägrat ladda in en ny sida vare sig på iFokus eller Facebok. Tangentbordsfunktionen "klippa-klistra" fungerar bra, även om en viss redigering av det inklistrade får göras.

Jag använder Open Office, inte Office 2007, att hämta från.

Så än så länge är för mig Firefox vida överlägsen Opera och bättre än IE. Testar vidare.

Rita-S
0

Jag själv föredrar långt på väg Chrome framföre FF, men annars är min erfarenhet samma som din Tom. Dock är Chrome ofärdig än, så jag väntar med spänning på det färdiga produktet!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tom-B
0

Då väntar jag ett tag med att testa Chrome.

På Datorn finns också en diskussion om Webbläsare. Se länken IE eller …

Tom

Linnea
0

#13 Klistra in funkar inte så bra i firefox heller därför använder jag sällan den. Verkade bra först men iom att jag är så mycket på iFokus så är det lite störigt när det inte funkar helt.

Tom-B
0

Testade att kopiera-klistrain.

Dels med Firefox egen ikon i Verktygslisten ovan. Gick snabbt och bra, men texten blev lite stor.

Dels med Tangentkommandot Ctrl+V- Gick också bra. Men man får redigera inlägget lite.

Så jag tyckte det inte var så väldigt (bara lite) krångligare än med iFokusfunktionen.

Och på Datorn, se länk i mitt inlägg #15, visar dom på ytterligare ett sätt, som jag inte testat.

Tom

Farwuq
0

Ja använder FF för det mesta, men när den inte vill det jag vill, testar jag de andra, t.ex. IF eller Chrome.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tom-B
0

Jag har nu testat Firefox och Opera.

Kan bara konstatera att Opera väldigt ofta inte kan öppna diverse sidor, t ex iFokus.

Firefox är visseligen lite långsamare än både Opera (när det nån gång fungerar) och IE8. Men inte en enda gång har Ff vägrat öppna en sida. Även IE8 har vägrat någon enstaka gång.

Chrome, Safari och andra har jag inte testat alls. Ännu.

Mitt val nu är utan tvekan Firefox, med IE8 som komplement.

Det tidigare problemet med "klippa och klistra" har jag kommit underfund med. Ff är väl så enkelt som IE8 eller iFokus funktionen om man använder tangentkommandona istället. Och det upplever jag inte som en nackdel.

Tom

Tom-B
0

Firefox segare än IE8. Det är naturligtvis en subjektiv bedömning. Många hävdar att Ff är snabbare än IE8. Så upplevde jadet absolut inte.

MEN NU ÄR DET SKILLNAD!!!

På Datorn har jag fått ett tips om att trimma Firefox för ökad snabbhet. Det har jag gjort. Och vilken otrolig skillnad.

Gå in på länken Trimma Ff . Länk till trimningen hittar man en bit ner, Inlägg #34.

Tom

Farwuq
0

Jag testar även Netscape Navigator av och till.

Jag har totat igenom min dator för se vilka webbläsare jag har installerade och som är tillgängliga.

Det blev som följer:

IE8, FF, Safari och Netscape.
(På denna datorn)

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
0

Sitter kvar på min IE och inte fått någon förfrågan ännu