Måndag 1 mars
Hälgen blev lite drygare dramatisk än jag föredrar för egen del. Ett sto i stallet drog en 'Mike Tyson' på min Gejsa och bet av en bit av hennes öra. Jag fick då spendera kvällen i går med att rensa och lägga omslag på hästöra. Tack för Aloe Vera säger jag!
I dag är då första måndag i månaden, och jag känner mig seg och ovillig att arbeta, vill nog helst bara hem och lyxa i soffan.
Skal forsöka fundera om vi skal ta en tjänstledig dag på slutet av månaden då vi går mot påsktider. Vore skönt med ledig ask-onsdagen så vi kanske kan åka ner till familjen och hälsa på.
Hur skal ni spendera dagen i dag?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag ska pyssla hemma, prata lite med medde per telefon, hoppas på att det slutar snöa (!). Senare så ska man skotta fram bilen (igen!) för att åka till jobbet.
Allmänt stök hemma förståss också.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Skåne töar. Tack o lov!
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
God dag.
Som sissie sa! Så ska jag ta och prata lite strunt med henne i telefonen, sen blir det att fixa med djuren hemma. Senare nu på dagen så ska jag ut och åka med bilen i halkan. Först ut och titta till en liten katt sen ska vi på taekwondo träning. Tösa min har sportlov så den här veckan är "våran"
I går var vi på bio och såg New Moon. Jisses att att jag inte sett den tidigare, vilken bra film tycker jag.
Ha nu en riktigt bra dag alla.
Mvh
Rita! Ge den pålle en extra morot! Hoppa sdet går väl med hennes öra.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#3 tack, hon har fått en del äpplen och fler skal det bli vet jag. Stackarn har nog ont nu. Bloggade bilder, obs om man ogillar bild på sår borde man inte gå inn där just nu! Jag tycker inte det ser läskigt ut själv, jag är rätt så magstärkt, men är man kjänslig för synet av blod så vill det ju självklart va läskigt även med små sår.
Men det blir lite kärlig omtanke framöver nu vet jag.
Men det ser ju ju ett som hon haft tur i oturen ändå tycker jag. Men visst lider man med sina djur då det händer.
Ge henne ett äpple eller morot från medde också
Stackars tös. Hoppas det läker fint. Såret såg fint och rent ut på bilderna. Ge henne en morot från mig också.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Första moroten från medde!
Ja, det såg mycket fint och rent ut när jag kom ner för att plåstra om, så det behövdes inte någon större operation för att rengöra såret som tur var.
Tackar nu för snön vet jag, vore det vår eller höst med lera och klet överallt, eller sommar med massor med flugor… nu är det perfekt anser jag. Massor med snö så det är rent överallt, kallt så inga insäkter trivs men inte så kallt att det får svårt att gro!
Blir mycket morötter i dag förstår jag :D men det är hon värd!
#8 Hon är helt klart värd dom extra godsakerna.Synd att man inte ge henne dom själv live. Men litar på dig att hon får dom extra.
har precis kommit hem från flyinge och bruksprovet,har lite mellanlandning här hemma innan jag ska vidare och ta hand om alla hästarna i stallet där jag har min häst,stallägaren är i väg på kurs hela veckan så det blir mycket att göra denna vecka
Det blev mycket morot då alla här ville ge en varje :D
nöjd häst njuter belöningen