Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: hästar
Läst 1396 ggr
Tom-B
0

Ett fölsto dog. HJÄLP

Ett sto dog inatt vid fölning.

Nån som har ett sto som kan ta ett föl?

Snabbt svar behövs!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

giffan
0

Undrar om det är samma som gått runt på facebook och på sms och andra ställen?

Om det är så så har det fölet fått en ny mamma

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tom-B
0

Vet ej. Har bara ett telefonnummer. 070-2154359.

Säger det dig något?

Tom

Tom-B
0

Giffan!

Kan du bekräfta eller dementera att det är fixat?

Tom

giffan
0

~ Anneli ~ 

Tom-B
0

OK! Skönt!

Tom

giffan
0

Hoppas verkligen att det stämmer, men på facebook har det gått runt att fölet behövde hjälp, sen har det gått runt att den fått en mamma, och det är samma nr med i mailen. Och nummret har en person bakom sig, så jag tror på detta mailet denna gången.

~ Anneli ~ 

AnnaLundin
0

Det finns en tråd om detta på bukefalos, där den som detta telefonnummer går till - VÄN till fölets ägare - berättar att de har hundratals SMS och meddelanden på mobilsvar, så detfunkar inte ens för dem att starta telefonen längre, kommer få byta nummer!

SNÄLLA, låt bli att sprida sånt här via SMS och liknande, hänvisa ALLA till ammajouren på www.asvt.se (ALLA raser) så ökar chansen att man kan para ihop hästar - utan att sponsra telefonbolagen med en massa SMSavgifter!

Tom-B
0

OK! Just därför ringde jag inte själv numret, för jag förstod att det skulle bli belastat.

Men man vill ju så gärna hjälpa till, och då går det kanske lite fort med att skriva om det på alla möjliga ställen.

Jag, som själv haft hästuppfödning fast det var några år sedan, borde ha kommit ihåg ASVT. Skäms

Fast de la ju ut telefonnumret själva för att få hjälp.

Bra att det påminns om det. För det kommer att bli fler gånger under våren som ett sto inte klarar att föda sitt föl.

Tom

Rita-S
0

Jag har även fått info om att både sto och föl dog! Jag hoppas dock det inte stämmer, att fölet lever..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

AnnaLundin
0

kopierar in från Facebook:

Om Du vill hjälpa någon att hitta en amma till sitt föl - be fölägaren registrera fölet under "amma sökes" på Ammajouren. Och om du nödvändigtvis vill skicka vidare SMS, ändra då kontaktuppgifterna i det och hänvisa även här till Ammajouren. DET är bästa sättet att få så många som möjligt att lyckas para ihop sto+föl m……ed varandra!
Att hålla på och skicka vidare SMS med telefonnummer i ger inget annat än klirr i kassan hos telefonoperatörerna.
http://www.asvt.se/page53584.php Ammajouren ligger hos travarnas avelsförening, men den är ÖPPEN FÖR ALLA RASER!!

--

Vore jättebra om alla kunde hjälpas åt att sprida detta, så kanske vi slipper en massa sms-kedjor i onödan!

(och slipper även de fjolårets sms som åter har börjat cirkulera Skrikandes)