God dag 24 feb 10
God morgon
Återigen en riktigt kall dag över Sthlm. Även lite snö har fallit ned över natten, så nu är det ännu mera vitt ute, och jag som längtar till den gröna färgen i stället.
Nu ska jag snart iväg och handla mat till några av mina vänner här hemma, denna gång är det ödlorna och spindels tur. så på matlistan står det syrsor..
Ha en riktigt fin dag alla, hoppas vi ses under dag/kvällen
Må bäst/Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

I nordöstra Skåne igår faktiskt en solig eftermiddag, men lite blåsig.
Ingen snö under natten eller nu på morgonen. Kors i taket.
Men nu förvarnas det om töväder och ytterligare snö. Jag börjar fundera på mitt tak på landet. Det är inte så mycket lutande, så snön ligger kvar. Hur stor tyngd kommer det att bli när det töar och snöar.
Det värsta är att det ligger plåt på taket, visseligen snygg med en yta som gör ytan lite skrovlig (vilket ytterligare motverkar att snön glider av), men det gör att kliver jag fel mellan takläkten bucklar jag plåten neråt. Och så har jag en sänkt takyta för framtiden.
Hängrännorna ser ut att vara fulla av is. Kommer dom att rasa ner av tyngden?
Olösligt problem? Kommer taket att hålla? Måste jag tillverka en lång raka att skrapa ner snön med?
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
Vilka bekymmer du har Tom. Har faktiskt funderat lite på det själv. Har bergis 30-40 cm tjockt med snö på taket. Hängrännan är som sagt full av is. Snö sticker dessutom ut 40 cm från taket på baksidan. Det är ingen som går där nu på vintern så det är ingen risk att någon får det i huvudet. Men det ser ju konstigt ut samtidigt. 
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Här har vi tagit ner snön från taken, för säkerhets skull.
Om man går försiktigt så går det att gå även på plåten.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Begynnande snöfall, dock inte någon större mängd. Till helgen kan det bli hur kul som helst när de lovar +grader… Har bara tagit bort snö från mindre tak. Till helgen så skall snön av stall och ladugård.
Stefan - Modellbyggare
jag funderar om jag skal få ner snön från taket här hemma nu..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#5 Vänta inte för länge för då ramlar det ned vare sig du vill det eller inte.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥