Lantdjur iFokus

Lantdjur

Etikett: gårdar
Läst 975 ggr
sissie
0

Åtal mot grisuppfödare

Djurrättaktivisterna som i smyg filmat på ett antal grisfarmar har backat ur att vittna i det åtal de väckte mot en grisfarm. Djurrättsaktivisterna anser att de har lagt fram bevis så det borde räcka, men domstolen behöver ha vittnesmål från några av de som var där och filmade.

Filmerna gjordes sommaren 2009 och anmälan kom in under december samma år. Bevisen på platsen finns inte kvar.

Djurrättsaktivisterna ska diskutera det mera och har till och med sista februari på sig att ställa upp till vittnesmål. Annars läggs målet ner.

Källa: DN 2010-02-09

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Vi har  talat om detta fall vid tigare tillfälle. Har för mig att dom lovat att ställa upp med att vittna i detta fall. Så det får vi väl verkligen hoppas att det blir så också.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Salladshataren
0

Jag tycker djurrättsalliansen är en bunke med stadsbor som inte har något hum om lantdjur samt regler…

Sen tycker jag det är för jävligt att de går in i andras stallar, har hört att nått ställe hade fått in en smitta på sina grisar. Just pga deras förbannade intrång.

Sen kan de inte stå för sina anmälningar mot bönderna, vilket jag tycker är dåligt. Att anmäla folk, men inte kunna vittna om det. Även har det utfärdats dödshot mot bönderna.

Det roliga är att de kan inte se skillnad mellan bölder och pungkulor på avelsgalten Flört

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

sissie
0

Tror nog inte att de är orsaken till smitta, det är mer troligt en skröna. Det är mycket få sjukdomar som smittar mellan djur och människa om man då inte har haft direktkontakt med ett sjukt djurs kroppsvätskor och sedan inom kort tid har direktkontakt med ett annat djur av samma art.

Däremot håller jag med om att många djurrättsaktivister har dålig koll på saker och ting även om deras grundtanke många gånger är en god tanke, som tyvärr spårar ur ibland.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Salladshataren
0

De kan ha varit andra stallar, och sen gått till annat grisstall. Liksom man behöver inte bli sjuk, för man kan bära på smittor ändå.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

sissie
0

Visst. Det var det jag menade också. Men det får inte gå för lång tid emellan för att smittan ska spridas.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Men nu vill jag falla till tråden igen. Nyfiken som man är. Någon som vet hur det gått i detta fall med Grisarna?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
0

Vi kan väl leta.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg